دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در بیانیه ای از عموم مردم به ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری و فعالان مسجدی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

روز قدس بیانگر وحدت و اقتدار نظام اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در بیانیه دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به مناسبت فرا رسیدن روز قدس آمده است، روز قدس نمادی از تعهد همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است،امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس ،این روز را به نمادی از آزادی خواهی و حق طلبی تبدیل کردند.

نامگذاری روز قدس توسط امام راحل نشان از تدبیر، شجاعت و دوراندیشی آن پیر فرزانه بود و امام  راحل با این نامگذاری موجبات عزت اسلام ، مسلمین و ذلت و خواری استکبار جهانی را فراهم کرد.

مرز وحدت مسلمین حول مسئله قدس مهمترین مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش می کند به جای آن برای مسلمانان (مسئله سازی) کند لذا هوشیاری در صحنه پیچیده کنونی خاور میانه و دوری از تفرقه مهمترین نیاز امروز امت اسلامی است.

امروز استکبار جهانی برای کم رنگ کردن اولویت قدس برای مسلمانان، تلاش می نماید علاوه بر حذف محور مقاومت، انقلاب های اسلامی منطقه را به سوی دموکراسی غربی یا جنگ داخلی و فرقه ای سوق دهد تا حیات صهیونیست با اضطراب کمتری سپری شود.   

وظیفه همه مسلمانان این است که با وحدت و یک دلی شعار رهایی قدس را به محور اساسی بیداری اسلامی تبدیل کنند چرا که راهپیمایی روز قدس موجب وحشت رژیم‌های استکباری به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد.

آنچه که تاکنون بیم و وحشت را در خیمه دشمنان انداخته است، حضور همیشگی مردم در صحنه بوده و راهپیمایی روز قدس با آن شعارهای کوبنده‌اش مسلمین جهان را شاد و دشمنان را مایوس می‌کند.

در این راستا از عموم مردم شهید پرور و ولایی استان به ویژه جوانان و نوجوانان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری دعوت می شود که در روز جهانی قدس با حضور پرشور خود بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن با ندای مرگ بر اسرائیل فریاد زده و انسجام و وحدت اسلامی را به رخ جهانیان بکشانند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.