به نوشته اویل‌پرایس، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بازار نفت در آینده به دلیل افزایش تقاضا و روند صعودی بهای طلای سیاه روشن خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «اویل‌پرایس،» در ماه‌های اخیر بدبینی‌های زیادی در میان سرمایه‌گذاران بازار نفت وجود داشته است. در واقع رکود این بازار در چند سال اخیر به سرمایه‌گذاران زیان بسیاری وارد کرده است. اما آن دسته از سرمایه‌گذاران که قصد دارند سرمایه‌های خود را به دلایل مذکور از بازار نفت دور کنند در ماه‌ها و سال‌های آینده تأسف خواهند خورد.

روند افزایش بهای نفت به طور قطع ادامه خواهد یافت. همانطور که نمودار زیر نشان می‌دهد قرن آینده به لحاظ تقاضا برای نفت متعلق به آسیا خواهد بود. دهه‌هاست که رشد تقاضا برای خرید نفت در آسیا ثبات داشته است. بهای نفت را در آینده تقاضای کشورهای آسیایی و ذخایر نفتی موجود در سایر نقاط جهان مشخص خواهد کرد. 

ساختار ذخایر نفتی آمریکا در سال‌های اخیر دچار تغییرات وسیعی شده است و به احتمال زیاد به همین شکل باقی بماند. با این وجود در حال حاضر همچنان تاجران نفت آمریکا و دلار در گردش این کشور، دو عامل بسیار مهم در تعیین بهای نفت هستند. این مسئله نشان می‌دهد هم‌اکنون بهای نفت مانند گذشته بیانگر میزان عرضه و تقاضای این کالا نیست. 

بسیاری از سرمایه‌گذاران از جمله تاجران حرفه‌ای دچار نوعی تعصب خانگی هستند. به این معنا که تمایل دارند روی کالاهایی که خوب می‌شناسند و هر روز در اطراف خود می‌بینند سرمایه‌گذاری کنند. داشتن مقدار کمی از این نوع تعصب به هیچ وجه مخرب نیست؛ اما سرمایه‌گذاران آمریکایی باید بدانند دنیا بسیار بزرگتر از محیط اطراف آنهاست. بازار نفت نیز دچار چنین تعصبی است. 

سرمایه‌گذارانی که بازار نفت و تحولات آن را دنبال می‌کنند و به دنبال یافتن فرصت‌های مناسب هستند باید به فراتر از بازار عرضه و تقاضای آمریکا نیز فکر کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار