اعضای شورای شهر مشهد با رأی به ادامه فعالیت دفاتر پیشخوان شهرداری، این سازمان را موظف کردند در مدت یک ماه لایحه‌ای برای نظارت بیشتر و بهتر بر دفاتر پیشخوان تدوین و تقدیم شورای اسلامی شهر کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر مشهدکه در تالار شهر برگزار شد اعضای شورا، به باز ماندن دفاتر پیشخوان شهرداری مشهد رای موافق دادند.

علی اصغر لطفی یکی از نمایندگانی که موافق تعطیلی این دفاتر بود عملکرد این دفاتر را با فلسفه برون‌سپاری مغایر دانست و ادامه داد: تخلفات این دفاتر بسیار زیاد است.

وی فواید جمع‌آوری این دفاتر را به علت تخلفات بسیار،مفید خواند و بیان کرد: گزینش و قرار دادن کارکنان این دفاتر در شهرداری می‌تواند به بیکار نشدن آن‌ها منجر گردد.

محمد آصفی یزدی یکی دیگر از نمایندگان شورای شهر با تأکید بر اینکه 70 درصد فرآیندها توسط شهرداری صورت می‌گیرد اضافه کرد: متأسفانه سازوکارهای نظارتی دقیقی بر فعالیت دفاتر وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امور فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به اینکه برون‌سپاری فعالیت‌ها از سیاست‌های نظام بوده و نیازمند تقویت است اظهار کرد: بهتر است به‌جای حذف دفاتر پیشخوان، نظارت بر عملکرد این دفاتر پررنگ‌تر شود.

مهدی ذاکرالحسینی عملکرد دفاتر پیشخوان را همراه با مشکلاتی بیان کرد و افزود: این مشکلات رو به اصلاح است و اصلاح ساختار باید برای ادامه فعالیت این دفاتر انجام شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد نیز از فعالیت بیش از 300 دفتر پیشخوان در سطح شهر خبر داد و گفت: اگر این دفاتر تعطیل شوند حداقل 600 نفر بیکار می‌شوند و درست نیست.

محمدرضا حسین نژاد، پژوهش انجام‌شده توسط دانشگاه فردوسی مبنی بر میزان رضایتمندی یا نارضایتی مردم از این دفاتر را با نسبت 50 درصد ناراضی و 50 درصد راضی دانست و خواستار نظارت دقیق به‌جای حذف دفاتر شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: شورای ، شهر ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.