رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بیکاری مردان بحرانی ترین مساله آینده کشور است و برای حل این معضل همکاری بخش خصوصی با دولت ضروری است چراکه دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را برطرف کند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛غلامرضا مالکی شجاع روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در زاهدان اظهار داشت: فرصت های شغلی ایجاد شده متناسب با جمعیت بانوان نیست و باید برای این معضل نیز چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: بانوان در بخش آموزش در مقایسه با مردان موفق تر عمل کرده اند به طوری که 60 درصد تحصیل کنندگان را بانوان تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: بستر ورود بانوان به بخش های اقتصادی فراهم نیست و باید این فرصت را در اختیار آنان قرار داد تا بتوانند در این عرصه نیز افتخارات خوبی را برای کشور و استان رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت بانوان در بخش های اقتصادی 8 درصد است که این رقم بسیار پایین بوده و باید زمینه را برای حضور بیشتر بانوان در این بخش فراهم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان همچنین گفت: بالاترین بخش اشتغال در استان را کشاورزی تشکیل داده است که باید از این فرصت در جهت اشتغال سایر افراد جامعه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر همکاری کنند معضل بیکاری جوانان تا حدود زیادی برطرف می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار