فولکس واگن 14.7 میلیارد دلار جریمه شد

شرکت فولکس واگن برای حل و فصل شکایت‌های مطرح شده، 14.7 میلیارد دلار جریمه پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌بی‌سی‌ نیوز؛ شرکت فولکس واگن حاضر شده است با پرداخت 14.7 میلیارد دلار به شاکیان، به بخشی از شکایت های مطرح شده در زمینه رسوایی آلایندگی محصولات دیزلی‌اش خاتمه دهد.

بر این اساس، فولکس واگن به منظور حل و فصل شکایت های مطرح شده، خودروهای آلاینده را تعمیر کرده و به صاحبان آن ها تا سقف حداکثر 10 هزار دلار غرامت پرداخت می کند.

این رقم، بیشترین مبلغ پرداخت شده از سوی یک شرکت خودروساز در تاریخ آمریکا و قدم بزرگی از سوی فولکس واگن در راستای حل رسوایی تقلب در آزمایش های آلایندگی محسوب می شود.

بر اساس این توافق 10 میلیارد دلار برای بازخرید و یا تعمیر 475 هزار اتومبیل دیزلی فولکس واگن اختصاص داده می شود. علاوه بر تعمیرهای صورت گرفته، صاحبان محصولات در میان 5100 تا 10000 هزار دلار نیز غرامت دریافت می کنند.

افرادی که تصمیم دارند خودروی خود را به فولکس واگن باز پس دهند، مبلغی معادل ارزش آن محصول، قبل از افشای تقلب، دریافت می کنند. ارزش متوسط یک خودروی دیزلی فولکس واگن در اوت 2015، 13 هزار دلار بود؛ اما با افشای تقلب این شرکت ارزش این محصول در ماه مه امسال به 10 هزار دلار کاهش یافت.

این توافق هنوز نیازمند تایید یک قاضی است و صاحبان خودروها می‌توانند پیشنهاد فولکس واگن را رد کرده و خود به صورت جداگانه از این شرکت شکایت کنند. این توافق همچنین شامل اختصاص 2.7 میلیارد دلار برای برنامه های کاهش آلودگی محیطی و 2 میلیارد دلار برای تحقیقات در زمینه "آلایندگی صفر" است.

رسوایی فولکس واگن اولین بار در سپتامبر 2015، با افشای تقلب این شرکت در استفاده از نرم افزارهای مخصوص فریب ابزار اندازه گیری میزان آلایندگی رسانه‌ای شد. ماموران دریافتند که خودروهای دیزلی این شرکت، 40 برابر میزان قانونی، اکسید نیتروژن تولید می کنند. گازی که می تواند برای انسان ها مشکلات تنفسی بسیاری به همراه داشته باشد.

فولکس واگن هنوز میلیاردها دلار شکایت و جریمه پیش رو دارد. این جریمه 14.7 میلیارد دلاری شامل بیش از 90 هزار خودروی دیزلی دیگر فولکس واگن، که از نرم افزاری مشابه استفاده می کردند، نمی شود.

این شرکت اعتراف کرده است که با استفاده از نرم افزاری مخصوص، میزان آلایندگی محصولات خود را در زمان آزمایش تغییر می داده است. فولکس واگن پیش از افشای نرم افزار تقلب، به مدت 7 سال از آن استفاده کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار