سفر نخست‌وزیر دومین ایالت بزرگ آلمان به ایران/ویل: وظیفه من گشودن درهای روابط با ایران است

"استفان ویل" نخست‌وزیر ایالت "نیدرزاکسن" جمهوری فدرال آلمان به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "استفان ویل،" نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن جمهوری فدرال آلمان به ایران سفر خواهد کرد. وی اولین نخست وزیر یک ایالت فدرال آلمان است که در پی حصول توافق هسته‌ای (برجام) به ایران می آید. 

ویل در این سفر که در فاصله 27 تا 31 فروردین انجام خواهد شد قرار است با مسئولان بلند پایه کشور دیدار کند. وی همچنین قرار است ضمن شرکت در افتتاحیه کنگره جراحان مغز و اعصاب در تهران از مرکز جدید بین‌المللی تحقیقات علوم مغز و اعصاب تهران بازدید کند.

وی پیش از عزیمت خود با اشاره به اشتیاقش برای بازدید از ایران تاکید کرد: «این اولین حضور من در ایران است. مایلم درباره کشوری برخوردار از فرهنگی جذاب با قدمتی بیش از سه هزار سال بیشتر بدانم. در عین حال، از کاهش قابل ملاحظه تنش‌ها در مناسباتمان با ایران خوشحال هستم.»

ویل همچنین با ابراز امیدواری درباره تقویت مناسبات اقتصادی دیرینه میان دو کشور تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران با جمعیت 80 میلیونی خود در نزد ایالت متبوع وی از جاذبه تجاری زیادی برخوردار است.

ویز گفت: «وظیفه من برقراری روابط و گشودن درهاست.»

قرار است یک هیات عالی رتبه اقتصادی به همراه شماری خبرنگار استفان ویل را در سفرش به ایران همراهی کنند.

ایالت نیدرزاکسن با حدود هشت میلیون جمعیت دومین ایالت بزرگ جمهوری فدرال آلمان است. این ایالت که در شمال غرب آلمان واقع است محل فعالیت شرکت‌های دارای فناوری پیشرفته چون فولکس واگن و کانتیننتال است. بخش کشاورزی، صنعت، بازرگانی دریایی، انرژی‌های تجدید پذیر (به ویژه انرژی بادی) و هواپیمایی از دیگر حوزه‌های اصلی اقتصاد ایالت نیدرزاکسن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
بیاد فقط بر می گرده عمو سام دعواش نکنه اصلا سنگاش و با عمو سام همین اول کار وابکنه بعدا جیز نشه
آخرین اخبار