رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه با بیان اینکه تب مالت یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که از طریق لبنیات سنتی به انسان منتقل می‌شود گفت:واحدهای عرضه لبنیات سنتی عاملی برای صدمه زدن به سلامت مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید مهدی افخمی گفت : حرارت نامناسب در لبنیات سنتی مواد مغذی و کلسیم موجود در آن را از بین می برد و نتیجه آن شیوع پوکی استخوان در جامعه است. البته این حرارتتاثیری بر از بین بردن باکتری‌های لبنیات ندارد..

وی افزود:در کارخانه‌های صنایع لبنی دستگاه‌های مختلفی از جمله دستگاه کلاریفایر، هموژن، پاستور و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد که کار آن گرفتن بو و طعم سنتی شیر و پاکسازی محصولات لبنی است، اما گاهی در لبنیات سنتی افزودنی‌هایی هم به شیر اضافه می‌کنند که طعم سنتی بگیرد.

افخمی با تاکید بر اینکه در صنایع لبنی هم ورودی و خروجی‌ محصولات قابل کنترل است چون در این بخش نظارت وجود دارد و استاندارد، علوم پزشکی و ... بر این واحدها نظارت می‌کنند، احتمال تقلب و خطا کمتر است.
به گفته وی، این واحدهای عرضه لبنیات سنتی هستند که چون نظارتی بر آنها اعمال نمی‌شود، ممکن است از افزودنی‌هایی مانند روغن پالم، شیرخشک، وایتکس و ... استفاده کنند.

افخمی با بیان اینکه ما مخالف فعالیت واحدهای عرضه لبنیات سنتی نیستیم و آنها هم باید امرار معاش کنند، تاکید کرد: خواسته ما این است که کنترل و نظارت روی این واحدها بیشتر شود که سلامت مردم را به خطر نیندازند.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، واحد ، سلامت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.