وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت یازدهم به افزایش حقوق چراغ سبز نشان داد.

"سید محمد حسینی" در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ریشه تخلفات در زمینه حقوق‌های کلان به نوع نگاه مسئولان بازمی‌گردد، گفت: اگر مسئولان بر این باور باشند که نظام اسلامی باید مبتنی بر ساده زیستی و پرهیز از تشریفات و تجمل‌گرایی باشد، با چنین نگاهی دریافت حقوق‌های کلان هیچ توجهی ندارد.

چراغ سبز روحانی

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در مقابل اگر اعطای حقوق‌های نجومی، حق مدیران تلقی شود با آن برخورد نخواهد شد. دولت یازدهم از روز اول با افزایش حقوق اعضای کابینه، به شرکت‌ها، سازمان‌های خصوصی، بانک‌ها و بیمه‌ها که خود تصمیم‌ گیرنده هستند، چراغ سبزی برای افزایش حقوق‌ها نشان داد.

حسینی گفت: اگر بحث دریافت حقوق‌های نجومی برخی از مسئولان رسانه‌ای نمی‌شد، هیچ اقدام بازدارنده‌ای در مقابل آن صورت نمی‌گرفت.

نظارت برای عدالت

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: از آنجا که این روزها تمرکز زیادی بر فیش‌های حقوقی مسئولان می‌شود، امیدواریم که هم دستگاه‌های نظارتی و هم مجلس چارچوب غیرقابل تخلفی را به وجود بیاورند تا دیگر این مسائل ایجاد نشود و در جامعه‌ای که شعارش عدالت است، شاهد دریافت ده برابری حقوق یک کارمند عادی نباشیم.

حسینی با تأکید بر اینکه دولت باید به دور از مطرح کردن موضوعات حاشیه‌ای با چنین افرادی برخورد کند اظهار داشت: باید تمام تمرکزها معطوف به پایان دادن این چالش جدی باشد و هیچ چیز نباید اصل مطلب را که همانا مبارزه با متخلفان است را تحت‌الشعاع قرار دهد.

فیش‌های صوری

وی با بیان اینکه دولت باید با قاطعیت با متخلفان برخورد کند افزود: با برخورد صحیح متخلفان، می‌توان از تکرار این تخلفات در آینده جلوگیری کرد و نباید صرفا در این راستا به اقدامات صوری و انتشار فیش‌های حقوقی متوسل شد.

حسینی با انتقاد از مدیرانی که از بخش خصوص به بخش‌های دولتی آمده‌اند و درآمد سابق خود را بیشتر از وضعیت فعلی می‌دانند، گفت: این افراد باید به همان بخش خصوصی بازگردند چرا که در کشور قحط الرجال نیست.

رضایت توده‌ها یا تاجران؟

 وی با اشاره به اینکه کشور ما مسئولان دلسوز فراوان و آماده به خدمتی دارد و نیازی نیست منافع‌مان را برای تاجران و بازرگانان تغییر دهیم و رضایت آنان را کسب کنیم ادامه داد: رضایت اکثریت مردم بر رضایت عده‌ای که به دنبال منافع فردی هستند ارجحیت دارد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید تنها بحث بر فیش‌های حقوقی تمرکز کرد، بیان داشت: لازم است برای شفافیت کامل حقوق مسئولان علاوه بر پایه حقوق افراد، دیگر مزایا چون وام‌های دریافتی هم در نظر گرفته شود تا جلوی سوء استفاده از قدرت گرفته شود.

تافتگان جدا بافته!

حسینی با اشاره به اینکه مردم عادی برای دریافت وامی جزئی با مشکلاتی عدیده روبرور هستند، خاطر نشان کرد: نباید مدیران را تافته جدا بافته تلقی کرد و وام‌های کلان در اختیار این افراد قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار