اضافه شدن امکان جستجوی متن ترانه "lyrics" به جستجوی گوگل میتواند خبر خوشی برای تولید کنندگان و طرفداران جدی موسیقی باشد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متن ترانه ها یا اصطلاحا "lyrics" قابلیتی است که در پخش کننده های موسیقی وجود دارد. اگر از کاربران دستگاه های هوشمند باشید و از نرم افزار معروف musicx match استفاده کرده باشید خواهید دید در حین گوش دادن موسیقی ، متن ترانه  به صورت چیزی شبیه زیرنویس برای شما نمایش داده می شود.

 این قابلیت برای بسیاری از موسیقی های ایرانی هم وجود دارد. این شرکت یکی از بزرگترین بانک های متن موسیقی را در سایت خود دارد. البته سایتهای معروف دیگری مانند lyricsfreak هم هستند که این متن ها را جمع آوری میکنند.

متن ترانه ها متن ترانه ها

اما گوگل هم باتوجه به فراگیر و پرطرفدار شدن این قابلیت و جستجوی روز افزون متن ترانه ها دست به یک ابتکار زده است. به این صورت که با جستجوی متن یک ترانه، اولین نتیجه نمایش داده شده برای شما در یک کادر ویژه متن ترانه مورد نظر باشد. این کار موجب می شود دیگر نیاز به ورود به سایت های مختلف و حتی جستجوی مجدد در آن سایت ها نباشد.

البته این ابتکار فعلا آزمایشی و با IP برخی کشور ها فعال است و احتمالا در آینده در تمام کشور ها فعال خواهد شد. این موضوع می تواند خبر خوشی برای تولیدکنندگان و طرفداران موسیقی باشد.


متن ترانه ها





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار