هم‌زمان با تابستان امسال طرح قرآنی «رحله» در استان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: هم‌زمان با فصل تابستان امسال طرح قرآنی رحله ویژه حفظ شبانه‌روزی چهار جزء قرآن کریم از سوی این نهاد و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در استان اجرایی می‌شود.

محمدجواد رئوف سیدنژاد با بیان اینکه طرح مزبور از هجدهم تیر تا هجدهم شهریور امسال به مدت دو ماه در محل دانشکده علوم قرآنی بجنورد به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، افزود: در این طرح با حضور اساتید برجسته قرآنی از قم و تهران حفظ چهار جزء قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح رحله در قالب برنامه ملی تربیت حافظان قرآن کریم و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می‌شود، گفت : توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن کریم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این طرح به منظور حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم، دوره‌های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن در مقطع چهار جزء به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: در طرح ملی رحله قرآن‌آموزان طی یک دوره دوماهه چهار جزء قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آن را حفظ می‌کنند، آداب، اخلاق و رفتار قرآنی به قرآن‌آموزان تعلیم داده می‌شود و اساتید قرآن به صورت شبانه‌روزی در کنار این قرآن‌آموزان هستند و با آن‌ها نشست و برخاست دارند تا روش‌های صحیح حفظ قرآن را به آن‌ها آموزش دهند.

اساتید این دوره از حوزه علمیه قم بوده و به منظور اجرای این طرح به استان سفر می‌کنند و پس از پایان دوره آموزشی طرح رحله نیز به شرکت‌کنندگان و کسانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

علاقه‌مندان و قرآن آموزان 18 تا 26 سال می‌توانند در طرح رحله شرکت کنند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: بجنورد ، اجرا ، قران ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.