دبیرکل سازمان ملل از گروه های درگیر یمن خواست برای حل بحران این کشور خویشتن دار باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، با ادامه درگیری‌ها میان طرفین یمنی، دبیرکل سازمان ملل از طرفین خواست برای حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل که شنبه (5 تیر) برای دیدار با طرف‌های حاضر در مذاکرات وارد کویت شد، با حوثی‌ها و دولت مستعفی یمن نشستی مشترک داشت.

بان در این دیدار از طرفین خواست توافق کنند و به درگیری‌ها پایان دهند.

این دیدار در حالی برگزار شد که به گفتۀ مقامات امنیتی و بهداشتی یمن، درگیری‌های نیروهای وفادار به دولت مستعفی این کشور با مبارزان جنبش انصارالله در 48 ساعت گذشته دست کم 55 کشته از هر دو طرف به جا گذاشته است.

بر اساس گزارش‌ها، در درگیری‌های دو روز گذشته در استا‌ن‌های تعز، بیضا و مأرب 70 نفر نیز مجروح شدند.

یمن افزون بر درگیری‌های داخلی بین نیروهای انصارالله، نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح، دیکتاتور سابق این کشور و نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، با حملات هوایی عربستان سعودی نیز روبه‌رو است.

صالح روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد دولت هادی را به رسمیت نمی‌شناسد و خودش طرحی را برای حل بحران یمن در مذاکرات صلحِ کویت ارائه کرده است.

نمایندگان عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین جنبش انصارالله از چندی پیش جهت یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران این کشور در کویت در حال مذاکره هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار