رئیس جمهور سابق یمن ضمن تاکید بر اینکه تروریسم زاییده فرقه وهابیت آل سعود است، گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی از خطر وهابیت برای پیشبرد اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا،) علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، تاکید کرد تروریسم زاییده فرقه وهابیت نظام آل سعود است. 

صالح در دیدار با فعالان کنگره مردمی یمن گفت: «رئیس کنگره برای امضای توافق صلح به عربستان نخواهد رفت؛ حتی اگر جنگ ده‌ها سال طول بکشد، اما در صورت دستیابی به صلح، این توافق ممکن است در کویت یا عمان یا الجزایر یا مقر سازمان ملل با مشارکت روسیه و آمریکا صورت گیرد، نه در ریاض. 

وی در ادامه تصریح کرد عربستان سعودی تعز را با کمک برخی مزدوران ساکن تعز که کمک‌های بشر دوستانه را دریافت و در بازار جده و شرق آفریقا به فروش می‌رسانند، ویران کرده است. 

رئیس جمهور سابق یمن گفت: «تجاوز عربستان به یمن در واقع تجاوز مذهبی وهابی تروریستی است و وهابی‌های تکفیری حتی پیش از تشکیل حکومت آل سعود نیز سابقه تجاوز به یمن را داشته‌اند.» 

وی افزود آمریکا و اسرائیل از خطر وهابیت برای اهداف استعماری خود استفاده می‌کنند و واشینگتن در جنگ یمن مداخله داشته است چرا که همه نوع سلاح و کمک‌های لجستیک و اطلاعاتی در اختیار دشمن قرار داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار