مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: استان لرستان تنها استان در سطح کشور است که شعب رسیدگی به جرائم زیست محیطی را با همکاری دادگستری در 9 شهر خود برپا کرده است.

راه اندازی شعب رسیدگی به جرائم زیست محیطی در استان لرستانمهرداد فتحی بیراوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص یکی از اقدامات شاخص استان برای مقابله و کاهش جرائم زیست محیطی اظهار داشت: راه‌اندازی شعب رسیدگی به جرائم زیست محیطی در 9 شهر یکی از مجموعه اقدامات شاخص در این استان می‌باشد.
 
وی افزود: هم‌اکنون استان لرستان تنها استان در سطح کشور محسوب می‌‌شود که با همکاری دادگستری استان برخوردهای سختی با متخلفان محیط زیست داشته و موفق شده  امنیت را در حوزه حیات وحش استان ارتقاء دهد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن تقدیر از مقامات قوه قضائیه و ریاست کل دادگستری و دادستان استان تأکید کرد:‌ اگر فرهنگ زیست محیطی بین جوامع و مردم افزایش یابد، بخش زیادی از مشکلات حوزه محیط زیست خود به خود مدیریت و مرتفع می شوند که البته نیازی به اخذ اعتبار نیز نیست.
 
بیراوند در خصوص موضوع آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی تصریح کرد: در مباحث آموزشی و فرهنگ سازی زیست محیطی تفاهم نامه‌هایی را با آموزش و پرورش، بسیج، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، روحانیت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی در  جامعه هدف قرار دارند، انتقاد کرده‌ایم تا موضوع آموزش، حساسیت وتوجه مردم به محیط زیست در کشور نهادینه شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار