مدیر آبفای سبزوار گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از59حلقه چاه آب غیرمجازدر این شهرمسدود شد.

59حلقه چاه غیرمجازآب در سبزوار مسدود شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ثابتی مقدم افزود: با پیگیری صورت گرفته و همت دستگاه قضایی پارسال تعداد 95 حلقه چاه غیر مجاز و 59 حلقه چاه از ابتدای امسال تاکنون مسدود شده است.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر‌مجاز در کاهش هدررفت آب و افزایش بازدهی قنوات و کاهش درخواست چاه به جای قنات موثر است گفت: پارسال 5 میلیون و 153 هزار مترمکعب و امسال 2 میلیون و 740 هزار مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

ثابتی مقدم اظهار داشت: در حال حاضرهزارو681 حلقه چاه نیمه عمق کشاورزی در سطح این منطقه شناسایی شده که از این میزان روی هزارو 550 حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است.

وی با اشاره به وجود 297 چاه خدماتی و غیر کشاورزی در سطح این شهرستان نیز تصریح کرد: قرار است با پیگیری لازم بر روی 255چاه نیز کنتور هوشمند نصب شود.

ثابتی‌مقدم با اشاره به شناسایی 418 حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق در این شهرستان نیز گفت: این میزان شامل 150 چاه غیرمجاز در شهرستان جغتای، 28 حلقه در شهرستان جوین، 70 حلقه در شهرستان خوشاب و 170 حلقه در شهرستان سبزوار است.

وی با بیان اینکه برخی از این چاه‌ها برای شرب اهالی روستاها استفاده می شود، گفت: بخش زیادی از این چاه‌ها در منطقه جغتای قرار دارد که با هماهنگی صورت گرفته و اجرای شبکه آبرسانی این چاه‌ها نیز پلمپ می‌شود.

ثابتی‌مقدم با بیان اینکه حوزه استحفاطی امور آب ناحیه سبزوار شامل دشت‌های ینگ، عطائیه، دشت سبزوار، جوین، جغتای، جاجرم، خوشاب و داورزن است، تصریح کرد: در مجموع در کل این مناطق تعداد 154 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار با بیان اینکه برآوردها نشان از افت کیفیت و کاهش آب در سطح چاه‌ها در این منطقه دارد، گفت: متاسفانه میزان آب در چاه‌ها از ابتدای امسال تاکنون در دشت جوین 79 سانتیمتر، داورزن 21 سانتیمتر، عطائیه 25 سانتیمتر، ینگ 4 سانتیمتر و سنگرد 82 سانتیمتر کاهش داشته است.

انتهای پیام//




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.