صداقت، رمز عروج اولیای الهی به کرامت انسانی است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: صداقت رمز عروج اولیای الهی به کرامت انسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در سلسله سخنرانی های دهه دوم ماه رمضان رواق امام خمینی(ره) به تبیین اخلاق اولیای الهی در قرآن پرداخت و اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) مصداق عینی صداقت و کشتی نجات بشریت هستند.
وی با اشاره به اینکه کسی که در عرصه جهاد اکبر در برابر نفس بایستد، می تواند در جبهه جهاد اصغر نیز موفق شود، افزود: ستون دین اسلام صدق و راستگویی است و دروغ بنیان اسلام را متزلزل می کند.

حیدری کاشانی با بیان اینکه شکوه در راستگویی است، تصریح کرد: صداقت و راستگویی کلید طلایی گنج مقصود است که در دارالملک ایمان نهفته است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خداوند متعال داستان انبیا را در قرآن بیان می
کند تا ما با الگوگیری از این افراد به سعادتمندی برسیم، خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام علی(ع) سرمایه ایمان خوش اخلاقی و آراسته شدن به صداقت است و مرتبه نخست در صداقت نیت است.
حیدری کاشانی با بیان اینکه مومن با الگوگیری از گفتار و رفتار علوی خط و مشی زندگی خودش را ترسیم کرده است، اظهار کرد: صداقت مسیر توفیقات الهی و توجه اولیای الهی را برای انسان مهیا می کند.

وی افزود: صداقت رمزعروج اولیای الهی به کرامت انسانی است و در روایت آمده حضرت علی(ع) به تمام مقام الهی به سبب صداقت رسید.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در روایتی می
فرمایند: «نزدیکترین شما امت به من راستگوترین شما در گفتار است» بیان کرد: صداقت در اعمال و رفتار معیار نجات انسان است، چرا که صداقت ویژگی اهل ایمان و ملاک مسلمانی و ایمان افراد است.
وی افزود: انسانِ بی بهره از صداقت در دارالامن ایمان و در پناهگاه اسلام جایی ندارد و از سرای سلامت اسلام بیرون است، همچنان که خیمه بی عمود و سقف بی ستون فروریخته و غیرقابل استفاده است، و از نظر حیات دینی و روح ایمانی مرده ای بیش نیست.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیبایی معنویت زندگی به صدق و صداقت انسان برمی گردد، گفت: خوش اخلاقی و صداقت سرمایه اصلی ایمان است.

حیدری کاشانی گفت: براساس آموزه های دینی راز گران قدری و ارجمندی انسان، در صدق و راستی نهفته است و خوش بختی و کامرانی تنها برای کسانی که تلاش و فعالیت آنان توأم با صدق و راستی است، میسر می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.