عوامل اصلی مرگ و میر کودکان در بوکان به ترتیب ناهنجاری های ماردزادی، حوادث و سوانح، بیماریهای عصبی و بیماریهای قلبی، عروقی و گوارشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، صلاح الدین فرخی کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت بوکان در طی گزارشی گفت: در سال 89 شاخص مرگ و میر کودکان از 5.4 درصد به 3.45 درصد رسیده است که شاهد ارتقای خوب این شاخص در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: عوامل اصلی مرگ و میر کودکان در این شهرستان به ترتیب ناهنجاری های ماردزادی، حوادث و سوانح، بیماریهای عصبی و بیماریهای قلبی، عروقی و گوارشی است.

فرخی به اهداف برنامه سلامت کودکان در برنامه ششم توسعه(تا سال 1399) اشاره کرد و اظهار داشت: تا سال 1399 باید شاخص مرگ نوزادان در هر یکهزار تولد زنده از 10 فعلی به کمتر از 7 ، شاخص مرگ شیرخواران از 15 فعلی به کمتر از 10.5، شاخص مرگ کودکان زیر 5 سال از 17 فعلی به کمتر از 12 برسد و هدف کلی هم افزایش امید به زندگی از 74 به 78 سال است.

لازم به ذکر است: اولین جلسه بررسی مرگ و میر کودکان یک تا پنجاه و نه ماهه باحضور مدیریت شبکه بهداشت و درمان، روسای بیمارستان شهید دکتر قلیپور و مرکز بهداشت شهرستان بوکان، متخصصن کودکان و کارشناسان ارشد حوزه بهداشت و درمان شبکه برگزار گردید.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مرگ و میر ، بوکان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.