اهواز؛

عدم وجود طرح جدید انتقال آب

با توجه به آلودگی های به وجود آمده توسط برخی کارخانه جات مانند کربن بلک برای اهالی منطقه سیاه منصور و مهاجرین تا حصول اطمینان از عدم آلودگی و در خطر نبودن سلامت مردم اجازه ساخت صنایع آلاینده را نخواهم داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جدید انتقال آبی ازسرشاخه های دز انجام نشده و تمامی طرح ها مربوط به گذشته است اما هنوز برخی طرح ها مانند بهشت آباد در حال انجام است.

عباس پاپی زاده در خصوص درخواست این انجمن در رابطه با شفاف سازی جریانات پیرامون موضوع مجوز زیست محیطی احداث پالایشگاه، اظهار کرد: موافقت وزیر برای احداث پالایشگاه به عنوان گام اول اخذ شده و در حال پیگیری است اما هنوز طرح ارزیابی زیست محیطی  دراین خصوص به سازمان محیط زیست کشور جهت اخذ مجوز ارائه نشده است.

وی افزود:  با توجه به آلودگی های به وجود آمده توسط برخی کارخانه جات مانند کربن بلک برای اهالی منطقه سیاه منصور و مهاجرین تا حصول اطمینان از عدم آلودگی و در خطر نبودن سلامت مردم اجازه ساخت صنایع آلاینده را نخواهم داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی احداث این صنایع را منوط به جانمایی مناسب و عدم ایجاد آلودگی برای سلامت شهروندان برشمرد و از پیگیری درراستای احداث کارخانه سرنگ سازی توسط سرمایه گذارخارجی به عنوان صنعتی بزرگ در شهرستان  خبرداد.

پاپی زاده همچنین در خصوص طرح های انتقال آب از سرشاخه های دز و کارون عنوان کرد: هیچ طرح جدیدی جهت انتقال آب ازسرشاخه های دز انجام نشده و تمامی طرح ها مربوط به گذشته است اما در خصوص انتقال از سرشاخه های کارون نگرانی زیادی وجود دارد و هنوز برخی طرح ها مانند بهشت آباد با شیطنت برخی افراد و با ایجاد تفرقه بین مردم در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همراهی سایر نمایندگان خوزستان و چهارمحال وبختیاری و شورای عالی آب هرچه سریعتر جلوی این انتقال گرفته شود.   

پاپی زاده در ادامه به موضوع مهم ریزگردها اشاره و از عدم اختصاص بودجه به این امر توسط دولت در امسال انتقاد کرد و گفت: این بودجه با اصرار و تلاش نماینده دزفول از سال گذشته تصویب شده که بنا به دلایل زيادی بودجه ۶۰ میلیاردی این طرح امسال از سوى دولت پرداخت نخواهد شد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت بوجود آمده مبنی بر تهدید سلامت مردم به دلیل ريزگردها، یادآور شد: مسئولان استانی و انجمن های زیست محیطی باید پیگیر چرایی عدم اختصاص بودجه ریزگردها توسط دولت باشند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص قانون جبران خسارت های وارده به محیط زیست براثر آلودگی های صنایع نفت و گاز تصریح کرد:  از سال ۹۳ این قانون دائمی شده که قطعا بودجه مذکوربا توجه به آلودگی های به وجود آمده توسط این صنایع، گوشه ای از دردهای مردم شریف خوزستان راجبران خواهد کرد.
پاپی زاده پالنگان به پیگیری برای ثبت رودخانه دز به عنوان منطقه حفاظت شده نیز اشاره کرد و ضمن انتقاد از توقف جلسات کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در شهرستان خواستار برگزاری مستمر جلسات این کارگروه در دزفول شد.

وی در ادامه، در پاسخ به ابراز نگرانی انجمن آوان سبزدزفول در خصوص فاضلاب زندان دزفول و شهر سیاه منصور و جاری شدن آن در پایین دست و به طبع آن نفوذ به مزارع کشاورزی اظهار کرد: نبود بودجه باعث شده تا ساماندهی این فاضلاب انجام نشود هرچند طی روزهای آینده قطعا این معضل پیگیری خواهد شد.

توزیع کم و نامناسب نفت و کپسول گاز و به طبع آن قطع درختان بلوط در مناطق کوهستانی شمال دزفول با وجود جایگاه های تعبیه شده برای این موارد و ایجاد معیشت جایگزین برای جلوگیری از مهاجرت عشایر از دیگر موارد مطرح شده در این دیداربود که نماینده دزفول ضمن قول پیگیری و همکاری، از انجمن آوان سبز درخواست کرد تاعلاوه بر پیگیری موارد مذکور نتیجه را به اطلاع همه برساند.

پاپی زاده همچنین در پاسخ به ديگر نگرانی انجمن آوان سبز درخصوص عدم اختصاص بودجه جهت احداث پاسگاه محیط بانی و امکانات گردشگری در آبشارشوی دزفول گفت: پیگیر تخصیص بودجه جهت پاسگاه محیط بانی هستیم اما آمادگی داریم تا با سرمایه گذاران خصوصی جهت احداث امکانات گردشگری همکاری لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.