جان 6 نفر از بیماران در استان آذربایجانغربی با عمل پیوند اعضا نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی در استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو خانواده نوعدوست در استان ، در اقدامی خداپسندانه با اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی خود به 6 نفر از بیماران نیازمند ، به آنان زندگی دوباره بخشیدند.

خانم شاه میرزایی افزود:یکی از این بیماران مرگ مغزی ، خانمی 21 ساله ازشهرستان خوی بود که در سانحه تصادف ، دچار مرگ مغزی شده بود و پس از رضایت خانواده اش، 4 عضو از اعضای این خانم به بیماران نیازمند اهدا شد.

یک خانم 53 ساله ساکن شهرستان تکاب هم در اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بودکه دو عضو از اعضای وی به بیماران اهدا شد.

مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی در استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: به منظور فرهنگ سازی صحیح و آشنایی بیشتر جامعه با اهدا عضو،می توان ضمن نصب پوسترها و بنرها در اماکن عمومی ،تشکیل غرفه های ثبت نام کارت اهدای عضو در محل نمایشگاه های دائمی و استفاده از ابزار رسانه در خصوص ساخت مستندها و فیلم های کوتاه سطح آگاهی مردم و جامعه را در خصوص اهمیت اهدای عضو افزایش داد.

خانم شاه میرزایی اضافه کرد : مردم دیگر شهرستانهای استان می توانند با مراجعه به مسئولان بخش دیالیز بیمارستان ها ، برای اهدا عضو ثبت نام و کارت اهداء عضو دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.