نخستین سمن سرای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: ایجاد مکانی به عنوان سمن سرا برای سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه مقابله با مواد مخدر، موجب هم افزایی و هم پوشانی فعالیت های این حوزه می شود.
حسین چناریان مواد مخدر را در رأس تمام آسیب های اجتماعی دانست و افزود:حوزه عرضه مواد مخدر، حوزه ای هدفمند، هوشمند، مشتری مدار و فعال است و در کنار این ویژگی ها از جنبه اقتصادی خوبی نیز برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات و فعالیت های مقابله ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر آنگونه که باید هدفمند، هوشمند و همگرا نیست.
وی تصریح کرد: بسیاری از سازمان هایی که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی نقش دارند با برنامه وارد می شوند اما هم افزایی مورد نظر که منجر به یک هدف موثر شود، صورت نمی گیرد و این موضوع جزء ضعیف کارهای ماست.
وی جلب همکاری مردم را عامل مهمی در موفقیت برنامه های مقابله ای دانست و گفت:اقدامات مورد نیاز در حوزه مقابله با پدیده مواد مخدر زمانی انجام می شود که بتوانیم سازمان های مردمی و دولتی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر را هم هدف و هم راستا کنیم.
وی افزود: در حوزه مقابله با پدیده مواد مخدر نیازمند تغییر نگرش مردم در این باره هستیم و این موضوع در استان کرمان از اهمیت ویژه تری برخوردار است.
چناریان خاطر نشان کرد : اگر تغییر نگرش درباره مواد مخدر در جامعه صورت نگیرد، برخی ها به بهانه بیکاری و تفریح، اجازه می دهند که فرزندان خود از قلیان استفاده کنند و یا اینکه در مکان هایی قلیان عرضه می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سمن ، مواد مخدر ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار