رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت: پيشگيري از وقوع جرم يكي از اصول اساسي دستگاه قضايي كشور است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمين علي مظفري با بيان اينكه عدالت اجتماعي و توزيع عادلانه امكانات و منابع از اهداف اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران است گفت: در نظام اسلامي و ديني كشور توجه به مناطق محروم و دور دست همانند ساير نقاط است زيرا حقوق همه مردم بطور يكسان در قانون اساسي كشور ديده شده است.

وی گفت: قوه قضائيه آنچه را كه در توان دارد و مي تواند در سطح كشور و شهرستانها انجام مي دهد و خدمت رساني بيشتر براي مردم يكي از سياست هاي اصلي قوه قضائيه مي باشد.

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي افزود: در سال جاري 12 پروژه در نقاط مختلف استان در حال بهره برداري و اجرا مي باشد و نگاه دستگاه قضايي استان به شهرستانها و مناطق محروم مي باشد و از اين تعداد فقط يك پروژه در مركز استان قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمين علي مظفري با اشاره به منابع انساني بعنوان ركن اصلي دستگاه قضا گفت: اختصاص كادر اداري بعنوان اصلي ترين كار اين دستگاه ، شهرستانها و بخش ها در الويت قرار دارند و در دستگاه قضايي استان اختصاص كادر اداري از دورترين و محروم ترين نقطه استان شروع مي شود.

وی با بيان اينكه در سال جاري تعداد 156 نفر قاضي در استان جذب شده است اظهار داشت: قضات اين دستگاه مي بايست با فراغت بال و حوصله باز به پرونده ها رسيدگي كنند و فشار كار و تراكم پرونده ها نبايد در اين دستگاه قرار گيرد.

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي پيشگيري از وقوع جرم را يكي از اصول اساسي اين دستگاه برشمرد و گفت: چند سالي است كه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم در اين دستگاه تشكيل شده است و خدمات زيادي هم در اين بخش انجام گرفته است و 50 درصدي ورودي پرونده ها را از اين طريق مهار كرده است.

حجت الاسلام و المسلمين علي مظفري افزود: يكي از مشكلاتي كه در جامعه مي باشد عدم انجام وظيفه از جانب دستگاه هاي ديگر است و وظيفه اصلي دستگاه قضا رسيدگي مي باشد و كار پيشگيري از وقوع جرم از وظايف اصلي دستگاه هاي ديگر است.

وی با انتقاد از برخي دستگاه ها و ادارات گفت: اگر مسئولان دستگاه هاي فرهنگي به وظيفه اصلي خود مي پرداختند و مردم از نظر فرهنگي و اجتماعي آنچه را كه مي بايست فرا مي گرفتند انجام مي شد شاهد كاهش خيل عظيم پرونده ها در اين دستگاه بوديم.

رئيس كل دادگستري خراسان رضوي افزود: ناهنجاري هاي فرهنگي و اجتماعي باعث بوجود آمدن مشكلات زيادي در جامعه شده است و مي طلبد دستگاه هاي فرهنگي با عزم جدي تري فعاليت كنند.

حجت الاسلام و المسلمين علي مظفري اظهار داشت: دستگاه قضا در استقلال قرار دارد و هيچ كسي نمي تواند بر دستگاه قضا نظري تحميل كند و دستگاه قضا از هيچ مقامي غير از قانون و شرع دستور نمي گيرد و هيچ يك از ساير قوا حق دخالت در امور اين دستگاه را نيز ندارند.

وی با اشاره به اينكه در سال 94 به 1 ميليون و 500 هزار پرونده در استان خراسان رضوي رسيدگي شده است خاطرنشان كرد: دستگاه قضا بصورت شبانه روزي در كنار نيروهاي امنيتي و نظامي تلاش شبانه روزي دارند تا مردم در امنيت و آرامش قرار داشته باشند.

شايان ذكر است با حضور رئيس كل دادگستري خراسان رضوي ساختمان جديد اين دستگاه در سرخس با اعتباري بالغ بر 52 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.