دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از افزایش اعتیاد در محیط‌های کارگری خبر داد و گفت: سالانه 50 نوع مواد مخدر جدید از طریق اینترنت معرفی می‌شوند و در این خصوص 655 سایت برای تولید و فروش مواد مخدر و محرک صنعتی فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: ما ورود شایسته‌ای به مقوله اعتیاد و مواد مخدر از لحاظ کمی و کیفی داشته‌ایم و راهبرد ما در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن، همگانی کردن و هوشمند کردن مبارزه است و اولویت‌دارترین مأموریت ما ارتقای سطح آگاهی و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی است و معتقدیم تا زمانی که نتوانیم موضوع را تبیین کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.

وی با اشاره به شیوه‌شناسی انجام گرفته در سال 93 از محیط‌های کارگری افزود: در این شیوه‌شناسی از حدود 13 هزار نفر در بیش از 600 کارگاه تست اعتیاد به عمل آمد که نتیجه اخذ شده تأسف‌بار بوده و نتایج تست مصرف 21 درصد افراد مثبت بود و آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های نگران‌کننده به شمار می‌رفت.

نصرتی با بیان اینکه همکاری جامعه در ارتباط با موضوع مبارزه با اعتیاد ضعیف است و ما نگرانیم، خاطرنشان کرد: در این عرصه انسجام خانواده و توانمندسازی اعضای خانواده بسیار مهم است و اگر اعضای خانواده در مقابل هم درست رفتار کنند بسیاری از تهدیدات منتفی می‌شود.

وی بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت و افزایش شور و نشاط جوانان، تأکید و اضافه کرد: در عصر حاضر یکی از مشکلات و دغدغه‌های ما سو استفاده دشمنان از فضای سایبری است به‌طوری که سالانه 50 نوع مواد مخدر جدید از طریق اینترنت معرفی می‌شوند و در این خصوص 655 سایت برای تولید و فروش مواد مخدر و محرک صنعتی فعال هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه تنها 257 سایت در حوزه تولید موادمخدر و محرک در گلدان‌ها فعال هستند، اذعان داشت: متاسفانه ماده مخدر گل قدرت تخریبی 100 برابری نسبت به حشیش دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر باید از حالت لاک پشتی و دفاعی خارج شده و به صورت تهاجمی و انقلابی عمل کنیم و جامعه را نجات دهیم.

وی بر لزوم توسعه حمایت‌های اجتماعی و رفع مسائل مربوط به بیکاری به عنوان دلیل مهم گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر تأکید کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.