ارومیه؛

فرهنگ عمل به قانون و اجرای آن باید در جامعه نهادینه شود

در اولین روز از هفته قوه قضائیه رئیس ، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان ماکو با حضور در محل دفتر امام جمعه ماکو با وی دیدار وگفتگو کردند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در این دیدار که فرماندار ، و تعدادی از مسئولین ادارات نیز حضور داشتند ،  شاهین علیزاده  با تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و هفته قوه قضائیه از تلاش های شبانه روزی رئیس ، قضات و کارکنان دادگستری در اجرای قسط و عدالت تقدیر کرد.

فرماندار ماکو با تاکید لزوم نهادینه سازی فرهنگ عمل به قانون و اجرای آن در جامعه گفت : سازمان های مردم نهاد و دستگاههای فرهنگی می توانند نقش تاثیر گذاری در تحقق این امر مهم ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  ایوب رنجبری  امام جمعه ماکو هم در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطر شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان به ویژگی های قضات از نظر دین مبین اسلام و ائمه معصومین علیم السلام  اشاره و از مسئولین قوه قضائیه خواست ضمن به حداقل رساندن زمان رسیدگی به پرونده ها ساز و کار لازم را برای دسترسی مردم به عدالت را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر مبارزه بی امام با مفاسد کلان اقتصادی و اجتماعی گفت : نباید عملکرد قوه قضائیه تحت شعای مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرد چرا که این امر مردم را نسبت به نظام و مسئولین بدبین می کند.

تقی یعقوبی  رئیس دادگستری شهرستان ماکو هم در این دیدار با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران و تبریک و تهنیت هفته قوه قضائیه گفت : مهمترین وظیفه قوه قضائیه اقامه قسط و عدل در جامعه است.

وی افزود : اختصاص 18 اصل از قانون اساسی به وظایف و مسئولیت های قوه قضائیه نشان از اهمیت و جایگاه این قوه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دادگستری شهرستان ماکو در ادامه با ارائه گزارشی از میزان پرونده های وارده در یکسال گذشته و جرائم صورت گرفته گفت : با اقدامات و تدابیر جدیدی که در  قوه قضائیه اتخاذ گردیده است زمان دادرسی به پرونده ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: دیدار ، ماکو ، ارومیه ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.