با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی ، جلسه ساماندهی مبادلات مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، صفرزاده در این جلسه که محل استانداری برگزار شد، به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از قاچاق و رونق مرزهای استان اشاره نمود و گفت: باید از خوان نعمتی که دولت در قالب امتیاز به مرزداران و در راستای مبادلات مرزی در نظر گرفته نهایت استفاده را برد .

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از مزایای امتیازهای واگذار شده به مرزداران و آموزش و تبیین مردم و مرزداران برای واردات کالاهای مورد نیاز ، تاثیر مثبت آن در زندگی مردم مشاهده خواهد شد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی همچنین به لزوم حمایت از تعاونی های مرزداران اشاره کرد و افزود: این تعاونی ها باید سود آور باشد و در اعضای تعاونی ایجاد انگیزه نماید .

اسکندری دبیر شورای ساماندهی مبادلات مرزی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بازارچه های مرزی استان ، عملکرد و برنامه های این شورا ارائه نمود.

وی با اشاره به آغاز طرح صدور کارت الکترونیک مبادلات مرزنشینی گفت: هم اکنون تعداد ۵۳۷ هزار و ۹۹۵ نفر جمعیت مرزنشین استان، حائز شرایط اخذ کارت مبادلات مرزی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از این تعداد، 509 هزار و 237 نفر جمعیت مرزنشین در سامانه مدیریت مرزنشینان ثبت نام، 437 هزار و 27 نفر کارت مبادلات مرزنشینی دریافت و تعداد 72 هزار و 210 نفر در مرحله صدور کارت هستند.

وی با اشاره به سهمیه تخصیص یافته به مرزنشینان در سال 95 تصریح کرد: این رقم در مناطق محروم 130 و در مناطق عادی 65 دلار بوده در حالی که در سال گذشته سهمیه مناطق محروم 160 و مناطق عادی 80 دلار بوده است.

اسکندری با بیان اینکه در مجموع در کل استان تعداد 43 تعاونی مرزنشینی تشکیل شده که 30 تعاونی فعال است، گفت: علاوه بر آن 28 تعاونی مرزنشینی از مرزنشینان عضوگیری کرده و سایر آنها غیرفعال یا منحل شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: امسال در مجموع 25 میلیون و 930 هزار و 385 دلار و در سال گذشته 31 میلیون و 213 هزار و 520 دلار سهمیه ارزی به مرزنشینان استان تخصیص یافته است.

اسکندری بیان کرد: از سال 92 و از آغاز طرح صدور کارت الکترونیک مبادلات مرزنشینی، مقدار 63 میلیون و 573 هزار و 42 دلار از سهمیه تخصیص یافته واردات صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.