نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هوشیاری و بصیرت مسلمانان در فضای فتنه‌آمیزی که دشمنان ایجاد کرده‌اند مهم‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه سه‌شنبه در نشست صمیمی با روحانیون استان، اظهار کرد: برگزاری این نشست صمیمی بین علمای اهل تسنن و تشیع در استان نمونه و نمادی از وجود وحدت در بین مسلمانان در ایران اسلامی است که جای تبریک دارد.

وی از ماه رمضان به عنوان ماه رحمت، برکت و معنویت نام برد و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید بهترین استفاده و بهره‌گیری از این ماه مبارک را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رسالت جامعه روحانیون در هدایت جامعه بسیار بزرگ و مهم است، گفت: روحانیون کسانی هستند که وظیفه ابلاغ رسالت الهی را به جامعه بر عهده گرفته‌اند و نباید در انجام این وظیفه خوف به دل راه دهند و از کسی بیم و ترسی نداشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه در شرایطی قرار داریم که دو جبهه کفر و ایمان سخت در جنگ هستند، اظهار داشت: در کنار این موضوع، فتنه‌ای وجود دارد که تشخیص آن سخت است و خودی‌ها باید مواظب باشند که یکدیگر را هدف قرار ندهند.

جنگ بین حق و باطل ریشه‌ای تاریخی دارد

به گفته وی، جنگ بین حق و باطل ریشه‌ای تاریخی دارد، اما آنچه همه ما مسلمانان باید در نظر بگیریم این است که این سزاوار دنیای اسلام نیست که با هم در جنگ باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تمام انبیای الهی هدف مشترکی را دنبال کرده‌اند، گفت: هدف همه انبیا حرکت در مسیر تحقق دستورات الهی و گسترش دین خداوند تبارک و تعالی بوده است.

به گفته آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، جبهه توحید باید همواره متحد باشد و در راستای ترقی و رشد اسلام گام بردارند و اگر تفرقه‌ای وجود دارد در جبهه کفر باشد، چون کسانی که در جبهه کفر هستند همواره منافع خود را به دیگران ترجیح می‌دهند.

وی با بیان اینکه جبهه اسلام و جبهه کفر هر کدام حکومت کامل بر جهان را می‌خواهند، تصریح کرد: حکومت از آن خداست و کل جهان باید تحت امر الهی باشد و اسلام بر آن حکومت کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ بین تمدن مادی غرب و تمدن اسلامی است و جبهه‌ای پیروز این میدان است که وحدت را به عنوان اصل مهم مدنظر داشته باشد.

به گفته آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، کاری که در جبهه وحدت اسلامی اتفاق افتاده، کارهای خوبی است که موجب روشنی مردم و شکل گیری انقلاب‌های مختلف شده است.

احساس خطر دشمن از شکل‌گیری موج جهان اسلام

وی در ادامه اظهار کرد: امروز دشمنان موجی را که از طرف جهان اسلام و مسلمانان در حال حرکت است و آنها را از بین می‌برد به خوبی درک می‌کنند و از آن احساس خطر جدی کرده‌اند و به همین دلیل برای مقابله با اسلام ناب محمدی از هر راهی ورود پیدا می‌کنند.

وی رخنه در بین مسلمانان را یکی از راهکارهای دشمنان برای جوگیری از این موج بیداری اسلامی دانست و افزود: ایجاد تفرقه و درگیری در بین امت اسلامی از اهداف اصلی امروز دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: دشمنان امروز تمام منافع خود را در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان می‌دانند و هرکسی که با آنها مخالف باشد از سرراه برمی‌دارند.

ایجاد تفرقه در بین مسلمانان مهم‌ترین هدف دشمنان

آیت الله حسینی‌شاهرودی افزود: دشمن با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با صرف کمترین هزینه به راحتی سود می‌برد و همه خسارت‌ها متوجه جهان اسلام می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه دو تمدن اسلامی و غربی در مقابل هم هستند، کسی شکی ندارد و دشمنان به هر شکلی می‌خواهند تفکر خود را در جوامع اسلامی بسط و گسترش و تضعیف ارزش‌های دینی و اسلامی در بین مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه بحث امروز دیگر شیعه و سنی نیست و اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تمام توان برای ضربه زدن به اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی ورود پیدا کرده و متاسفانه برخی‌ دولت‌ها مثل آل‌سعود نیز به نوعی با آنها همکاری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امروز که شیطان بزرگ با تمام توان برای از بین بردن و ریشه‌کن کردن مسلمانان به میدان آمده است، اینکه رژیم صهیونیستی از مرزهای عربستان حفاظت می‌کند را باید به کجا گفت.

به گفته وی، ایجاد ناامنی در کشور ایران اسلامی که امروز به عنوان خاستگاه مسلمانان جهان مطرح است هدف اصلی دشمنان اسلام است و برای دستیابی به این هدف از هر ظرفیتی استفاده می‌کنند.

آیت الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امنیت مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت در کشورهای مختلف است، گفت: اگر امنیت در هر کشور و جامعه‌ای رخت بربندد بنیان و اقتدار آن جامعه نابود خواهد شد.

به گفته وی، برای دشمنان اسلام تسنن و تشیع فرقی نمی‌کند تا جایکه به راحتی گروهک‌های تکفیری دست‌نشانده استکبار به راحتی اقدام به جدا کردن سر ۷۰۰ روحانی اهل سنت در عراق می‌کنند.

ضرورت تلاش روحانیون برای تقویت وحدت و همدلی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نقش دشمن در نفوذ را باید برای جامعه تبیین کرد و گفت: تقویت اتحاد و همدلی در بین مسلمانان یکی دیگر از راهکارهای مهم در حفظ امنیت پایدار موجود در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند به خوبی می‌دانیم که مشکلات اقتصادی بیش از هر قشری به جامعه روحانیون در استان فشار آورده، اما از هر راهی برای حمایت از آنها استفاده شده چرا که معتقدیم نقش روحانیون در ایجاد این وحدت و همدلی بسیار تعیین‌کننده بوده و باید در این زمینه از هر تلاش و بستری استفاده کنند.

آیت الله حسینی‌شاهرودی در ادامه، بر حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید و اظهار کرد: مشارکت بالا در راهپیمایی روز قدس، در این برهه زمانی بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

وی در پایان بر حفظ وحدت در برگزاری عید فطر در استان تاکید کرد و گفت: تنها با حفظ وحدت بین مسلمان است که اسلام همچنان مسیر رشد و پیشتازی را طی خواهد کرد

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.