كاهش هشت درصدی تلفات جاده ای با نصب دوربین های کنترل سرعت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛
مدیر گروه سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه با اشاره به اینکه طی 10 سال اخیر، سالانه بیش از 500 نفر در تصادفات جاده ای استان جان باخته اند، اظهار کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت از تیرماه سال 94، آمار فوت شدگان در تصادفات دورن شهری و برون شهری سال گذشته، به رقم 243نفر تقلیل یافته است.

 حسن جانفدا با اعلام این خبر افزود: مقایسه آمار فوت شدگان تصادفات جاده ای درون شهری و برون شهری یزد در سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93، کاهش هشت درصدی تلفات ( معادل 21 نفر) را نشان می دهد که مهمترین علت آن، نقش پررنگ نظارتی پلیس و نصب دوربین های کنترل سرعت در سطح شهر و تعدادی از جاده های برون شهری استان می باشد و در حال حاضر، یزد حائز رتبه پنجم در کاهش تلفات جاده ای در کشور است.

وی تاکید کرد: با افزایش سرعت وسایط نقلیه از 30  به 50 کیلومتر درساعت، در صورت وقوع تصادف با عابر پیاده و موتور سواران،احتمال فوت فرد به میزان هشت برابر افزایش می یابد و نصب دوربین های نظارتی و کنترل سرعت، ضرورتی اجتناب ناپذیر در کاهش و جلوگیری از این تلفات می باشد.

مدیر گروه سلامت در حوادث با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد 104 دوربین ثبت سرعت در سطح شهر یزدنصب گردیده و این رقم در آینده ای نزدیک به 200 دوربین افزایش می یابد از نصب بیش از دو هزار دوربین ثبت سرعت در مسیرهای مواصلاتی کشور تا پایان سال 95 خبر داد.

وی با اشاره با اینکه افزایش مجروحین حوادث ترافیکی به معضلی برای شهر یزد تبدیل شده و طبق آمار رسمی پزشکی قانونی این آمار در سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93، به میزان 35 درصد افزایش یافته گفت: دوربین های کنترل و ثبت سرعت، حافظ جان رانندگان و عابران پیاده بوده و  نارضایتی ها از سوی برخی شهروندان درنصب این دوربین ها، با مقوله سلامت مردم سازگار نیست.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار