معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی 60 پایگاه اوقات فراغت در استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 360 مربی در پایگاه‌های اوقات فراغت استان خبر داد.

 
  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید بهاءالدین ملک‌حسینی با اشاره به مهم بودن اوقات فراغت دانش‌‌آموزان و نوع برنامه‌هایی که در این اوقات برای آن‌ها تدارک دیده می‌شود، اظهار کرد: اگر برنامه‌های با کیفیت و آموزنده برای این اوقات نداشته باشیم دانش‌‌آموزان در همه زمینه‌ها ضرر خواهند کرد.
 
وی به مشکلات و معضلات عدیده اجتماعی که در این زمانه در جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر دانش‌‌آموزان در فصل تابستان به حال خود رها شوند این سه ماه فرصتی است که آن چه را در زمینه تربیتی و آموزشی در مدارس آموخته‌اند به فراموشی بسپارند.
 
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌هایی که برای اوقات فراغت دانش‌‌آموزان در استان تدارک دیده شده اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلف به خصوص در حوزه قرآنی در جامعه‌القرآن‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
 
وی قرآن‌‌آموزی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در اوقات فراغت دانست و گفت: آموزش و پرورش در دوره کنونی در استان رویکرد قرآن‌محوری دارد و به همین خاطر بیشتر برنامه‌های ما حول محور موضوعات و مسائل قرآنی است.
 
این معاون آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌‌آموزی در 60 پایگاه صورت می‌گیرد که این برنامه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان با جدیت بیشتری دنبال می‌شوند.
 
وی گفت: در همه مناطق استان این پایگاه‌ها دایر شده و در زمینه‌های مختلف از جمله در رشته‌های هنری و فرهنگی و حرفه‌‌آموزی به دانش‌‌آموزان آموزش می‌دهند.
 
ملک‌حسینی با تأکید بر این که نباید برنامه‌ها برای دانش‌آموزان در این فصل خسته کننده باشد، تصریح کرد: آموزش‌های لازم به مربیان داده شده تا بتوانند کلاس‌ها و برنامه‌های مفرح و شاد و در عین حال آموزنده برای دانش‌آموزان داشته باشند.
 
این مسؤول در امور اوقات فراغت دانش‌‌آموزان اظهار کرد: 360 مربی در این پایگاه‌ها آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان در فصل تابستان ارائه می‌هند.
 
وی برگزاری مسابقات علمی را یکی دیگر از برنامه‌های کانون‌های اوقات فراغت در استان ذکر کرد و گفت: از برنامه‌های دیگر در این کانون‌ها برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی است.
 
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرروش استان از اعزام دانش‌آموزان عشایری و روستایی توسط کانون‌ها به اردوهای دانش‌‌آموزی خبر داد و گفت: 520 نفر در این اردوها در تابستان امسال شرکت می‌کنند.
 
ملک‌حسینی از متفاوت بودن برنامه‌های اردویی نسبت به گذشته یاد کرد و گفت: در گذشته تنها جنبه سیاحتی و تفریحی اردوها مد نظر بود که در حال حاضر در کنار سیاحت و زیارت برنامه‌های فرهنگی متنوعی در اردوها لحاظ می‌شود.
 
این مسؤول در ادامه گریزی به موفقیت‌های آموزش و پرورش در حوزه پرورشی زد و گفت: در سال گذشته موفق به کسب رتبه‌هایی در کشور شدیم که در ذهن و تصور این مقام‌ها دست نیافتنی بود.
 
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: در مسابقات مهم کشوری قرآن و عترت و نهج‌البلاغه دانش‌‌آموزان استان ما بسیاری از استان‌های پیشرو در مسابقات قرآنی را پشت سر گذاشتند که نشان دهنده رویکرد آموزش و پرروش استان به مسائل دینی و اعتقادی و فرهنگی بیش از گذشته است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.