وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت جوانی 18 ساله به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد جوانی 18 ساله که برای پرواز به مراکش و سفر از آن کشور به مناطق تحت کنترل داعش برنامه ریزی کرده بود، روز سه شنبه در ایندیانا بازداشت شد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: افسران دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) فردی به نام " اکرم مصلح" را از منطقه "براونسبورگ" در ایالت ایندیانا بازداشت کردند. طبق اعلام مقامات آمریکا وی تلاش داشت سوار بر اتوبوسی شود که از ایندیاناپولیس (مرکز ایالت ایندیانا) به نیویورک  می رفت. وی از آنجا قصد داشت به مراکش پرواز کند. طبق اعلام مقامات آمریکا این فرد پس از مراکش قصد داشته به مناطق تحت کنترل داعش برود.

بازداشت یک آمریکایی به اتهام برنامه ریزی برای پیوستن به داعش
اکرم مصلح 18 ساله در مقابل پرچم داعش

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، اکرم مصلح به برنامه ریزی برای پیوستن به داعش متهم شده است. در این بیانیه همچنین آمده است در صورتی که وی در دادگاه محکوم شناخته شود، با حکم زندانی حداکثر 20 ساله و جریمه ای به میزان 250 هزار دلار مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، شبکه بی بی سی اعلام کرد دو نفر در آمریکا به ارائه کمک های مالی به گروه تروریستی داعش محکوم شدند.

دادگاه فدرال آمریکا حکم محکومیت "نادر هزیل" و "مهند بدوی" را از ایالت کالیفرنیا، پس از محاکمه ای که دو هفته بطول انجامید، صادر کرد.

این دو نفر پس از آن که نادر هزیل تلاش داشت از طریق هواپیما از لس آنجلس به ترکیه پرواز کند و از آنجا به گروه تروریستی داعش ملحق شود، بازداشت شدند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی مقامات آمریکایی، این دو نفر در شبکه های اجتماعی از تمایل به شهادت سخن گفته بودند.

پلیس آمریکا می گوید یک حساب فیسبوک که به نظر می رسد متعلق به مهند بدوی است، پیامهایی در خصوص تمایل به پیوستن به داعش منتشر کرده بود.
همچنین در حساب فیسبوک نادر هزیل، تصویر پرچم داعش بجای عکس شخصی وی منتشر شده بود.

طبق اسناد دادگاه، این دو نفر در ویدئویی حضور دارند که در آن نادر هزیل، از بیعت با ابوبکر بغدادی و تعهد سفر به سوریه به منظور پیوستن به صفوف داعش سخن می گوید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۲ تير ۱۳۹۵
از این وهابی های تندرو از این بیشتر نباید انتظار داشت، بدجوری مغزشون رو شستشو دادن.
آخرین اخبار