"کتابت بندگی" با حضور22 خوشنویس در نگارخانه رضوان برگزار شد

22استاد خوشنویسی، همزمان با ولادت کریم اهل بیت(ع)، اسماء حسنی و آیات الهی را در حضور علاقه‌مندان کتابت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این برنامه که "کتابت بندگی" نام داشت، مصادف با نیمه‌ ماه رمضان، در نگارخانه رضوان به اجرا درآمد و اساتید مختلف در آن به کتابت پرداختند.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با حضور در این برنامه درباره پنجمین دوره "کتابت بندگی" گفت: در نیمه‌ ماه مبارک رمضان که ماه بهار قرآن است، اساتید برجسته خوشنویسی خراسان، دور هم جمع می‌شوند تا طبق رسمی هر ساله، آیاتی از کلام‌الله مجید را کتابت کنند.
علی ثابت‌نیا بیان کرد: در سال‌های گذشته هنرمندان رشته‌هایی مانند تذهیب و نگارگری در این برنامه حضور داشتند. ولی همزمانی این برنامه با نمایشگاه قرآن و عترت و کارگاه‌های هنری ویژه‌ نمایشگاه، باعث شد تعدادی از هنرمندان در آن مجموعه حضور پیدا کنند و ما تنها میزبان هنرمندان عرصه‌ خوشنویسی باشیم.
ثابت‌نیا یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها‌ی خوشنویسی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌ ویژه‌ ایام ولادت حضرت رضا(ع) با عنوان "حصن حصین"است که هنرمندان به منظور عرض ارادت به محضر امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کرده و حدیث سلسلة‌الذهب را کتابت می‌کنند.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، درباره ذات قدسی هنر خوشنویسی، گفت: نزدیک‌ترین هنر به کلام وحی، هنر خوشنویسی است، این هنر بار کلام الهی را به دوش می‌کشد و به همین منظور بارها در طول تاریخ، هنرمندان با کتابت قرآن به محضر خداوند متعال عرض ارادت کرده‌اند.
وی افزود: حرم مطهر رضوی همواره جلوه‌گاهی از تجلی هنر خوشنویسی بوده و بر در و دیوار این مکان مقدس کتیبه‌های بسیار زیبای قرآنی توسط خوشنویسان نامدار در طول تاریخ نقش بسته است. از همین رو خوشنویسی در مشهد، سابقه‌ای دیرینه دارد.
علی ثابت‌نیا بیان کرد: موسسه آفرینش‌های هنری در حد خود تلاش می‌کند در مکتب هنر رضوان و نگارخانه رضوان زمینه را برای فعالیت هنرمندان هنر فاخر خوشنویسی فراهم سازد تا به طرق مختلف مانند برگزاری نمایشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و برنامه‌هایی مانند «کتابت بندگی»، بتوانند هنر خود را عرضه کنند.

گفتنی است، علی‌اکبر رضوانی(شکسته‌نستعلیق)، محسن توسلی(نقاشی‌خط)، محمدعلی فراستی(نقاشی‌خط و نستعلیق)، حسین قائمی(ثلث)، مریم امام‌وردی(نستعلیق)، حسین صالحی(نستعلیق)، کاظم خراسانی(نقاشی‌خط)، هادی سیدخوانی(نستعلیق)، احسان احمدی(نستعلیق)، مریم سادات موسوی(نستعلیق)، مصطفی سلیمی(معلی)، علیرضا بهدانی(نقاشی‌خط)، محمد عباسی(نستعلیق قلم درشت‌نویسی)، سارا عطارزاده(کوفی)، انوشیروان فروغی(نستعلیق)، عباس آگهی(شکسته‌نستعلیق)، علی احسان‌پور(ثلث)، سیدجلال رضوی(نستعلیق)، هادی ذوالریاستین(نستعلیق)، علی باقرزاده طوسی(نستعلیق)، فاطمه مقیمی(نستعلیق) و ادهم فادی الجعفری از کشور سوریه(دیوانی) از اساتیدی بودند که در این برنامه به کتابت پرداختند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار