حال عمومی شش بیمار قطعی مبتلا به کرونا در شهرستان مهاباد مطلوب بوده و همگی در بخش ایزوله بیمارستان تحت مراقبت هستند.

مطلوب بودن حال عمومی شش بیمار مبتلا به کرونا در مهابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد با اعلام اینکه حال عمومی شش بیمار قطعی مبتلا به کرونا در شهرستان مهاباد مطلوب بوده و همگی در بخش ایزوله بیمارستان تحت مراقبت هستند،گفت: این بیماران سه نفر خانم و سه نفر آقا هستند که تنها دو نفر از آنان نسبت خانوادگی پدر و فرزندی با هم دارند. 

امیر بهزاد، با بیان اینکه وضعیت عمومی همه آنان مطلوب است، افزود: هم اکنون خانواده‌های این بیماران نیز برای بررسی و مراقبت بیشتر سایر اعضای خانواده تحت مراقبت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارند.

بهزاد، با اشاره به اینکه روز گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در مهاباد ثابت ماند، گفت: خوشبختانه دیروز هیچگونه بیماری مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری نشد.

او افزود: هم‌اکنون ۱۲ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی مهاباد بستری بوده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز دو نفر با منفی شدن آزمایش و بهبودی کامل مرخص شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد با بیان اینکه نمونه‌های سه بیمار مشکوک کرونا هنوز دریافت نشده است، افزود: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۲۴ ساعت مشخص خواهد شد و براین اساس احتمال اینکه نمونه مثبت دیگری گزارش شود، وجود دارد.

او ضمن درخواست از شهروندان برای ماندن در منزل گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کروناست.

بهزاد، با تأکید بر اینکه عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند، اضافه کرد: افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند، فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند تا ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اللهم اشفع کل مریض