مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور ۱۶ منطقه قومی در این جشنواره خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در چهار بخش موسیقی، تئاتر آیینی، لباس محلی و صنایع دستی با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رحیمی زنگنه گفت: «حفظ و اشاعه میراث معنوی اقوام ایرانی»، «ایجاد همدلی اقوام ایرانی در راستای وحدت اسلامی»، «زنده نگه داشتن مناسک و آیین ها و ادبیات کهن اقوام ایرانی»، «تبادل آثار هنری و شناساندن آیین های اقوام ایرانی به یکدیگر»، و «زنده کردن و بازسازی آیین های کهن فراموش شده اقوام ایرانی» را اهداف اصلی نخستین جشنواره سراسری اقوام ایرانی برشمرد.

وی گفت: «آیین های نمایش در قالب اجرای صحنه ای»، «موسیقی، آواها و نغمه های محلی اقوام»، «نقالی و قوالی « «رویت گویی اسطوره ها و افسانه های اقوام»، «مد و لباس» و «صنایع دستی» بخش های مختلف این جشنواره را تشکیل می دهند.

رحیمی زنگنه با اشاره به شرایط حضور در جشنواره و نحوه ارسال آثار نیز گفت: حضور گروه های متقاضی در این جشنواره تنها با تکمیل و ارسال فرم ثبت نام در سایت جشنواره امکان پذیر است و به تمامی گروه های راه یافته براساس نظر دبیرخانه کمک هزینه حضور در جشنواره پرداخت می شود که این کمک هزینه علاوه بر هدایای نفیسی است که در بخش های مختلف جشنواره به برگزیدگان تعلق می گیرد.

جشنواره اقوام ایرانی با حضور جمع کثیری از قومیت های مختلف ایران از ۳۱ مرداد لغایت ۵ شهریور ۹۵ به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.