روزانه 90 تن زباله در شهرستان سمنان تولید می شود که می توان با مدیریت مناسب این طلای سیاه را ارزش گذاری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان  در کارگروه مدیریت پسماند استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای تفکیک و بازیافت زباله‌ها از مبدأ بسیار ضروری بوده و این امر باید از خانواده‌ها شروع شود.

حمیدرضا پیوندی بابیان اینکه باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان نهادینه‌سازی شود؛ بر ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی در بین شهروندان تأکید کرد و گفت: در این راستا طرح آموزش طرح تفکیک زباله از مبدأ در بین دانش‌آموزان سمنانی اجرا شد.
وی از تولید روزانه 90 تن زباله در شهر سمنان خبرداد و گفت: می‌توان با مدیریت مناسب استفاده مناسب را این طلای سیاه برد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با اشاره به‌ضرورت ایجاد شهرک پسماند در سمنان گفت: تاکنون بخشی از عملیات اجرایی آن انجام‌شده و اما به سرانجام رسیدن این کار نیازمند دریافت اعتبار کافی است.
پیوندی بابیان اینکه اعتبار لازم برای مدیریت پسماند به این سازمان تعلق نمی‌گیرد گفت: مدیریت مناسب پسماند نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار کافی است که متأسفانه اعتبار کافی برای این سازمان وجود ندارد.
وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد شهرک پسماند در سمنان گفت: شهرداری سمنان برای انجام این کار مصمم است و امیدواریم با تخصیص اعتبار کافی این شهرک ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بر ضرورت پرداخت عوارض پسماند از سوی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی تاکنون تنها 10 درصد عوارض پسماند خود را پرداخت کرده‌اند.
پیوندی گفت: شهروندان سمنان نیز تاکنون تنها 30 درصد از عوارض پسماند خود را پرداخت کرده‌اند؛ که این بی‌توجهی و عدم پرداخت به‌موقع سبب ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که دستگاه‌های اجرایی و شهروندان به‌موقع عوارض پسماند خود را پرداخت کنند سازمان نیز خدمات مناسب‌تری را به شهر ارائه می‌دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از خریداری پنج دستگاه خودروی جدید با اعتبار حدود 30 میلیارد ریال برای شستشو و جاروی معابر شهری در سال جدید خبر داد و گفت: متأسفانه برای خرید این دستگاه‌ها ادارات، نهادها و شهروندان هیچ کمکی نکرده‌اند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.