علی یزدانی عضو دندانپزشک کمیسیون انجمن های پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با
خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تعرفه های متفاوتی که دندانپزشکان در ارائه خدمات از بیماران دریافت می کنند ، بیان داشت : خدمات دندانپزشکی لوکس نبوده و همه در جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان بیماران ا ست و اگر افراد شاهد دریافت هزینه های متفاوت از سوی دندانپزشکان هستند این بدان معنا نیست که دندانپزشکان متعهد به قوانین نبوده و هر تعرفه ای را که دوست دارند از بیمار دریافت می کنند.
وی با تاکید بر این که دندانپزشکی یکی از مشاغلی است که سختی کار به آن تعلق می گیرد افزود : علاوه بر تبحر و تجربه ای که یک دندانپزشک در ارائه خدمات درمانی به بیماران به کار می گیرد ، بسته به نوع کار و موادی که در ترمیم و درمان یک دندان به کار می برد تعرفه از بیمار دریافت می کند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی از دندانپزشکان گرانی مواد و تجهیزات را دلیل اخذ تعرفه های بالا از بیماران عنوان می کنند ، اظهار داشت : یکسری از وسایل مصرفی در دندانپزشکی روتین بوده که برای تمامی دندانپزشکان در هر شاخه ای که فعالیت می کنند یکسان ا ست اما نوع کار و مواد مصرفی هم در ترمیم و درمان یک دندان سقف مشخصی دارد و ممکن است برخی از همکاران دندانپزشک در اخذ تعرفه ها مبالغه کنند که نباید این امر را به کل جامعه دندانپزشکی تعمیم داد.
معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که دندانپزشکان همواره باید اخلاق حرفه ای را در ارائه خدمات درمانی به بیماران رعایت کنند گفت : اگر یک دندانپزشک از بیمار هیچ تعرفه ای در قبال ارائه خدمات درمانی دریافت نکند ممکن است خداوند به او اجر این کار را بدهد یا ندهد اما اگر از بیمار هزینه زیادی دریافت کند بدون شک و 100 درصد تاوان آن را می پردازد.
انتهای پیام/