گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد شمار آوارگان سال گذشته میلادی از کل جمعیت انگلیس بیشتر بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، تحقیقات سازمان ملل نشان می‌دهد شمار افرادی که سال گذشته میلادی (2015) مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند، با افزایش 6 میلیونی نسبت به سال پیش از آن (2014)، به 65.3 میلیون نفر رسید که از کل جمعیت انگلیس تجاوز می‌کند. 

در ادامه گزارش آمده است: از این 65.3 میلیون نفر، 40 میلیون نفر در کشورهای خود باقی مانده‌ و  21.3 میلیون نفر به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند. 3.2 میلیون نفر نیز در انتظار پذیرش درخواست‌های پناهندگی خود هستند. 

شمار آوارگان در سال جاری میلادی نسبت به سال 2011 (سال آغاز جنگ داخلی سوریه) بیش از 20 میلیون نفر -تقریباً معادل یک‌سوم کل آوارگان- افزایش داشته است.  

نیمی از پناهندگان سوری و فلسطینی هستند. در این میان، سوریه با 4.9 میلیون پناهنده در سال گذشته در صدر فهرست کشورهای صادرکننده آوارگان پناهجو قرار گرفت. طبق گزارش «کمیسیون عالی پناهندگان» سازمان ملل، از هر دو سوری که سال 2011 در این کشور زندگی می‌کردند، اکنون جان یک نفر در خطر است. 

«بان کی‌‌مون،» دبیرکل سازمان ملل متحد، با هشدار درخصوص افزایش شمار پناهندگان، اظهار داشت: ما با بزرگترین بحران پناهندگی و آوارگی عصر خود مواجه هستیم. مهم‌تر آنکه این یک «بحران همبستگی» است. 

کشورهای مجاور سوریه از قبیل ترکیه (با پذیرش 2.5 میلیون آواره)، پاکستان و لبنان ( هر کدام با پذیرش یک میلیون آواره) بیشترین تعداد پناهندگان را پذیرفته‌اند. جالب آنکه، شمار آوارگانی که در لبنان اسکان یافته‌اند یک‌چهارم کل جمعیت این کشور است. این بدان معناست که بار پناهندگان بیش از آنکه بر روی دوش کشورهای پیشرفته و ثروتمند از قبیل انگلیس باشد بر کشورهای کوچک‌تر و فقیرتر سنگینی می‌کند.


پناهجویان اهل کدام کشورها هستند؟ 

تلگراف منتشر کرد: نقشه جهانی آوارگان در سال 2015/ایران چهارمین کشور پذیرنده پناهجویان


کدام کشورها این پناهجویان را پذیرفته‌اند؟


تلگراف منتشر کرد: نقشه جهانی آوارگان در سال 2015/ایران چهارمین کشور پذیرنده پناهجویان


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
چرا ایران در خصوص عدم پذیرش آوارگان مسلمان از سوی کشورهای اروپایی و تحمیل اینهمه هزینه از سوی غرب طی 37 سال پس از انقلاب بابت پذیرش این آوراگان حزفی نمی زند چرا رسانه ها کاری نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
الکیه ایران الان بشماری فقط یه میلیون افغانی میزبانی میکنه
آخرین اخبار