اراک؛

نشان ملی و مهر اصالت یونسکو بر 53 اثر صنایع دستی

مهر و نشان ملی و بین المللی یونسکو به 53 اثر صنایع دستی استان مرکزی تعلق گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 43 اثر صنایع دستی این استان نشان ملی و 10 اثر نیز مهر اصالت جهانی یونسکو دارند که این مهم بیانگر ظرفیت برجسته صنایع دستی این خطه در کیفیت و بستر های اشتغال و درآمدزایی است.
کاظمی ، رشته های صنایع دستی دارای نشان ملی و مهر اصالت جهانی را شامل سازهای سنتی و پاپوش ها، سفال سوتک ساوه، رودوزی سنتی، تفرشی دوزی و درویش دوزی، تراش سنگ های قیمتی و تلفیق مینا کاری با قلم زنی معرفی کرد.
وی گفت : این درحالی است که قبل از سال 94 فقط 12 اثر صنایع دستی استان مرکزی موفق به دریافت نشان ملی شدند و اکنون به 43 اثر افزایش یافته است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: آثاری می توانند نشان ملی دریافت کنند که شرایطی نظیر به کاربردن مواد اولیه مرغوب، استفاده از طرح بومی و محلی، کاربردی و تزئینی وبودن آثار، قیمت مناسب، قابلیت تولید انبوه را در آثار خود رعایت کنند.
وی، مهمترین مزایای دریافت مهر اصالت جهانی را شرکت هنرمندان در نمایشگاه های خارجی و تبلیغ اثر هنری به مدت سه سال در سایت یونسکو با آدرس و مشخصات محصول هنرمند برای جذب در بازارهای فروش عنوان کرد.
مهر اصالت بین المللی گواهینامه ای است که شورای جهانی صنایع دستی برای حفظ ، احیا و تداوم مشاغل بومی و سنتی به هنرمندان می دهد و با این مهر آثار آنان قابلیت عرضه به بازارهای ملی و جهانی را پیدا می کند .
348 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد 110 رشته در استان مرکزی فعال است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.