با اجرای طرح توسعه جامع و یکپارچه 11 فاز باقیمانده پارس جنوبی روزانه بیش از 537 میلیون مترمکعب گاز غنی به ظرفیت تولید میدان گازی پارس جنوبی افزوده می‌شود.

تولید 537 میلیون مترمکعب با اجرای فازهای باقیمانده پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این طرح با ظرفیت تولید روزانه ٥٣٧ میلیون و 700 هزارمترمکعب گاز غنی، 425 میلیون مترمکعب گاز شیرین و 710 هزار بشکه میعانات گازی اجرا می‌شود.

 بنابر اعلام وزارت نفت، طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی با توجه به سیاستی‌های دولت یازدهم مبنی بر برداشت هرچه سریع‌تر از میدان گازی پارس جنوبی و کاهش فاصله ایران با قطر در برداشت از این میدان مشترک،به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.

 تولید سالانه شش و نیم میلیون تن اتان، شش میلیون و 700 هزار تن گاز مایع، ساخت خط لوله سراسری9 و 6 گاز برای انتقال روزانه 110میلیون مترمکعب گاز از عسلویه به مبادی مصرف از دیگر اهداف اجرای طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای باقیمانده پارس جنوبی است.

اکنون فازهای یک تا 10، 12، 15 و 16 پارس جنوبی کامل در حال تولید هستند و بخشی از فازهای 17 و 18 در مدار بهره برداری قرار دارد.

 براساس برنامه ریزی انجام شده و با راه اندازی کامل فاز 19 که معادل دو فاز استاندارد است، فازهای20 و 21و بخشی از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی عقب ماندگی ایران از قطر در برداشت از میدان گازی پارس جنوبی جبران می شود و با آنها برابر خواهیم شد.

 وزارت نفت در نظر دارد پرونده طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را سال 96 ببندد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.