اختصاص تسهیلات ویژه به شرکت های دانش‌بنیان/ پول نفت کارآفرینی را نابود کرده است

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: پول نفت ایرانیان را وابسته کرده و اعتماد به نفس را دربین ملت ما از بین برده وکار آفرینی به معنای واقعی در حال نابود شدن است.

بهگزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سومین رو‌نمایی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان صبح امروز در محل این صندوق با اشاره به سقف تسهیلات تولیدات صنعتی اظهار داشت: با موافقت هیات امنا صندوق شرکت های تولیدی دانش بنیان صنعتی از 30 میلیارد تومان وام ‌تسهیلاتی برخوردار می شوند.

وی بیان کرد: به منظور حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان و تاسیس کارگاه و آماده سازی خط های تولید‌شان سطح تسهیلات از یک میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان افزایش می یابد و همچنین سقف تسهیلات شرکتهای تخصصی که قبلا 50 میلیون تومان بود به 300 میلیون ارتقا پیدا می کند..

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به گذر از مرز 1050 طرح تصویبی افزود: با توجه به عملکرد رو به رشد صندوق میزان تصویب تسهیلات به بیش 4.5 برابر به میزان 340 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: به منظور اجرای دقیق تر قانون و حمایت از توسعه فعالیت های دانش بنیان امکان ارائه تسهیلات تا سقف 50 میلیارد ریال و با احتساب حداکثر 30 درصد سرمایه تسهیلات به شرکتهای دانش بنیان ارائه می شود.

سلطانی ابراز داشت: بهره برداری از مجتمع شکوفایی شرکتهای دانش بنیان با هدف استقرار این شرکت ها با تخفیف 30 درصدی و دریافت امکانات ویژه از این ساختمان است.

وی یاد آور شد: بعضی از شرکتهای دانش بنیان موفق بودند و بعضی ها با ریسک بالا و متوسط در حال فعالیت هستند که بطور کلی در صندوق نوآوری و شکوفایی 1970 میلیارد تومان در دست بررسی است و  3میلیارد طرح به دست ما رسیده است که این میزان طرح نسبت به سال 94 دو برابرشده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: رشته های ‌‌‌‌آی سی تی وبیوتکنولوژی در اوج فعالیتهای خود هستند و من امیدوارم شرکتهای دانشگاهی و دانشجویان برای فعالیت در این شرکتها علاقه مندی خود را نشان دهند.

سلطانی گفت: اگر شرکت دانش بنیانی محصولی داشته باشد ما به خریداران وام می دهیم تا بازار محصولات شرکتهای دانش بنیان رونق یابد.

وی عنوان کرد: امروز از 23 شرکت دانش بنیان فعال رونمایی می شود.

دانش استفاده از نفت از خود این کالا ارجح تر است
در ادامه مراسم سورنا ستاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: ما باید در کنار یکدیگر به جنگ با دشمنان برویم و در مقابل فرهنگ بسیار غلط استفاده تمام عیار از نفت مقابله کنیم.

وی افزود: پول نفت ایرانیان را وابسته کرده و اعتماد به نفس را دربین ملت ما از بین برده وکار آفرینی به معنای واقعی در حال نابود شدن است.

معاونت علمی فناوری افزود: کارآفرینی با آزمایشگاهای مجهز ایجاد نمی شود وبه ازای هر 5 هزار واردات یک شغل از بین می رود. دو هزار و 400 شرکت دانش بنیان باید با هم متحد شده واقتصاد کشور را درست کنند.

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت :معافیت های مالیاتی وگمرکی برای استقرار شرکتهای دانش بنیان در دستور کار است و در حال حاضر شرکت ها به گمرک برای استفاده از طرح خط سبز گمرکی معرفی شده اند.

وی تاکید کرد: در صندوق طرح جدیدی در جهت ارائه تسهیلات ویژه به شرکت های دانش بنیان به وجود آمده ومن امیدوارم با حل کردن مشکلات کوچک  وفعالیت شرکتهای دانش بنیان شود.

معاونت علمی فناوری یاد آور شد: معافیت های مالیاتی از یک تیر ماه تصویب واجرایی می شود وصندوق قصد دارد در آینده حرکت روبه جلو در جهت ارائه تسهیلات بیشتر به شرکتهای دانش بنیان گام بر دارد.

وی عنوان کرد: داشتن نفت مهم نبوده بلکه دانش استفاده از آن بسیار مهم است و در آینده نزدیک با ایجاد صندوقهای 2030 و ورود به بورس در بحث شرکتهای دانش بنیان سبب توسعه فعالیتهای اقتصادی این شرکت ها می شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار