پردازشگرهای 1000 هسته‌ای در راهند

محققان موفق شدند پردازشگری بسازند که می‌تواند با صرف انرژی بسیار کم چندین کار را همزمان انجام دهد.

پردازشگرهای 1000 هسته‌ای در راهندبه گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید پیش از این درباره پردازشگرهای چند هسته‌ای زیاد شنیده بودید اما مطمئناً این مورد را ندیده‌اید. دانشگاه UC Davice پروژۀ KiloCore را آغاز کرده است. سی‌پی‌یویی که همانطور که از اسمش پیداست 1000 هسته‌ای است و برای دستگاه‌هایی که کارهای موازی متعددی مثل رمزگذاری، دیتاهای علمی پردازش سریع و ویدئوهای رمزگذاری انجام می‌دهند بسیار مناسب و به درد بخور است.

نکتۀ مهم این است که کار این پردازشگر فقط اجرا نیست. به‌لطف قابلیت خاموش کردن هسته‌های فردی، این تراشه می‌تواند 115 میلیارد دستورعمل را در یک ثانیه مدیریت کند در حالی‌که از 7/. W
قدرتش بهره می‌برد.

این دانشگاه پیش از این تراشه‌ای را با فرآیتد 32 نانومتر نسبتاً قدیمی تولید کرده بود. در آن زمان جدیدترین پردازشگرهای صنعتی معمولاً با بهره‌مندی از تکنیک 14 نانومتری ساخته می‌شدند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد راه تولید پردازشگرهایی با هسته‌های بیشتر برای گوشی‌های تلفن همراه شود. ممکن است این پردازشگرها همه جا کارآیی نداشته باشند اما می‌توانند زمانی که سرعت گوشی یا لپ‌تاپ شما پایین آمده به کمکتان بیایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار