معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 48 حلقه چاه غیر مجاز در استان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سجاد رستمی اعلام  کرد: بخشی از این چاه های غیر مجاز، مربوط به قبل از سال 85 است که قانونگذار تکلیفی برای آنها تعیین نکرده و این چاه‌ها هنوز در حال فعالیت هستند.

رستمی اضافه کرد: هیچ گونه مماشاتی در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان وجود ندارد و کشاورزانی که چاه غیرمجاز دارند از کشت خودداری کنند.

وی حفاظت از منابع آبی استان را نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم دانست و افزود: نصب کنتور هوشمند آب و برق روی چاه های کشاورزی استان الزامی است، تلاش می شود تا تمامی چاه‌هابه کنتور هوشمند آب و برق مجهز شوند و این مهم به طور جد در حال پیگیری است. 

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام اظهار کرد: سال گذشته با شناسایی و انسداد 74 حلقه چاه غیرمجاز بیش از چهار میلیون و 200 میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی‌ صرفه جویی شد.

وی به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب شرب اشاره کرد و افزود: تاکنون 362 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی استان نصب شده تا مدیریت متمرکز و هوشمند منابع آبی محقق شود.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.