فرماندار اصفهان گفت: طرح های بزرگ بویژه طرح های خدماتی در کلانشهر اصفهان، مشکلات عدیده ای برای این شهرستان بوجود آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل الله کفیل در نشست با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات زیست محیطی، خشکسالی، صنفی و صنعتی را از جمله مهمترین مشکلات اصفهان بیان کرد که به دلیل تمرکز پروژه های بزرگ در این شهرستان، بوجود آمده است.
وی به اهم محورهای اقتصادی و معیشتی متمرکز در شهرستان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنعت، تجارت، بازرگانی، گردشگری و صنایع دستی از جمله محورهایی هستند که بیشترین تمرکز را در مجموعه شهرستان اصفهان دارند.
کفیل، مشکلات مربوط به کم آبی و خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، مسائل اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی، نرخ 13 درصدی بیکاری، تنوع اتباع بیگانه و رشد طلاق را از دیگر مشکلات شهرستان اصفهان بیان کرد.
وی اظهار کرد: شهرستان اصفهان دارای مشکلات و چالش های متعددی در حوزه های مختلف است که با هماهنگی و هم افزایی می توان برای رفع این مشکلات گام های مؤثری برداشت.
فرماندار اصفهان با بیان اینکه این شهرستان، دارای رتبه های برتر در زمینه تولیدات کشاورزی، دامی، آبزیان و طیور است افزود: 17 درصد از سطح زیر کشت و 27 درصد از کل تولیدات کشاورزی استان، تولید 266 هزار تن شیر، 12 هزار تن گوشت قرمز و سفید در سال و بیشترین واحد تولید، تکثیر و پرورش شترمرغ، متعلق به شهرستان اصفهان است.
وی بااشاره به برخی اقدامات زیرساختی در حوزه کشاورزی در شهرستان تصریح کرد: اجرای کانال های آبرسانی توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی، تسطیح لیزری اراضی از جمله اقدامات مثبت صورت گرفته در سال های اخیر در شهرستان بوده است.
وی به ظرفیت های خوب موجود در حوزه صنعت، معدن و تجارت در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان اصفهان با 13 شهرک و ناحیه صنعتی، دارای بیش از 3 هزار واحد صنعتی و دارای معادن بسیار زیاد سنگ، گچ، شن و ماسه، خاک و دولومیت و همچنین دارای 103 اتحادیه صنفی و بیش از 100 هزار واحد صنفی است.
فرماندار اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری و صنایع دستی در سالهای اخیر گفت: شهرستان اصفهان از ظرفیت خوبی درزمینه گردشگری داخلی و خارجی برخوردار بوده و گردشگری نقش مؤثری در مشاغل جایگزین برعهده دارد و صنایع دستی نیز بصورت گسترده از جمله مشاغل خانگی می باشد.
وی اضافه نمود: شهرستان اصفهان دارای 646 اثر گردشگری می باشد که 3 اثرآن ثبت جهانی شده است.
فرماندار اصفهان از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی خواست که با نگاه شهرستانی در حوزه های مختلف، باتوجه به فاکتورهای جمعیت، تأثیرگذاری و خدمات، توجه به بودجه شهرستان، ضرورت ارتباط قوی با وزارتخانه هایی همچون صنعت و معدن، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پیشبرد بهتر امور شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، هریک از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.