در سه ماه اول امسال ، مردم نوعدوست مهاباد بیش از دو هزار و 500 واحد خون به پایگاه انتقال خون جنوب استان در این شهرستان اهدا کرده اند.

    
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،  رییس پایگاه انتقال خون مهاباد با بیان اینکه در سه ماه اول امسال 2571 واحد خون به این پایگاه اهدا شده است ،گفت : پارسال هم مردم مهاباد 9330 واحد خون به این پایگاه اهدا کردند که 9173 آنها مرد و 157 نفر هم زن بودند.
دکتر نصر افزود : از این تعداد 1372 نفر برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده بودند و 4809 نفر هم اهدا کننده ی مستمر بودند.
وی اضافه کرد : پایگاه انتقال خون جنوب استان آذربایجانغربی در مهاباد ، نیاز خونی بیمارستان های بوکان، میاندواب، نقده، سردشت، پیرانشهر، شاهین دژ، تکاب، اشنویه و مهاباد را تامین می کند.
بگفته دکتر نصر ، در پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد علاوه بر خونگیری ، فرآورده هایی مانند پلاکت ، پلاسمای تازه منجمد ، گلبول قرمر متراکم ، فاکتور هشت متراکم و خون فیلتر شده هم تولید می شود.
این پایگاه در ماه مبارک رمضان ، هر روز در وقت اداری و روزهای زوج از زمان افطار تا ساعت 12 نیمه شب و همچنین شبهای قدر ، آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است.
انتهای پیام/

  

برچسب ها: اهدای ، خون ، مردم ، شهرستان ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.