مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری کارگاه های پویانمایی در تعدادی از مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فرزاد رحیمی با بیان اینکه صنعت پویانمایی از جمله هنرهای متعالی در مباحث پرورش فکر و تخیل و عرصه ای وسیع برایب یان هنرمندانه، به تصویر کشیدن و تشریح مفاهیم پیچیده و گسترده اجتماعی، فرهنگی، علمی، مذهبی، هنری و ادبی است، گفت: کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فضایی شگفت انگیز از هنر و تخیل را در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تجربه می کنند.

وی با اشاره به وسعت تخیل و دنیای شاد کودکان و نوجوانان، تلاقی هنر، رنگ و اندیشه را فرصتی جذاب برای پرورش فکر و رشد خلاقیت آنان عنوان کرد و افزود: این حوزه زمینه ای مناسب برای پویایی و نشاط کودکان در هنر و اندیشه ایجاد می کند.

رحیمی، با اشاره به ساخت بیش از 150 فیلم پویانمایی با تکنیک های مختلف توسط کودکان و نوجوانان استان، اضافه کرد: کارگاههای پویانمایی مراکز استان با تجهیزات و تمهیدات ویژه، سالانه پذیرای اعضای علاقمند به این مهارت است و آموزش های لازم توسط مربیان توانمند و مجرب به آنان داده می شود.

وی، با اشاره به فعالیت کارگاه پویانمایی مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد، گفت: این کارگاه فعالیت خود را از نیمه اول سال 95 با 15 نفر عضو نوجوان آغاز کرد که 8 نفر از این اعضا، ثابت و 7 نفر عضو جدید محسوب می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، فیلمبرداری تک فریم فیلم های آزاده، آخرین تکه نان و روباه و خروس، و آموزش ساخت اسکلت انسان (دست و بدن)، و نوشتن فیلمنامه معلم و شاگرد بر اساس داستان های مولانا را از جمله فعالیتها و تولیدات اخیر این کارگاه پویانمایی بیان کرد.

به گفته رحیمی؛ آشنایی اعضا با پویانمایی (انیمیشن) و انواع آن، کار با زوترپ، حرکت ساده توپ با تکنیک کاغذ، تدوین حرکت توپ، پیدا کردن ایده و موضوع برای فیلم های پویانمایی، نوشتن یک فیلم نامه کوتاه بر اساس خاطرات و خلاقیت اعضا و طراحی شخصیت، از جمله آموزش های مربیان کانون به اعضای این کارگاه هاست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار