از صبح امروز پدیده گرد و غبار بالغ بر 14 برابر حد مجاز سراسر استان خوزستان را فرا گرفته و مردم روزه‌دار این استان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،از صبح امروز پدیده گردوغبار اکثر مناطق خوزستان را فرا گرفته و در حال حاضر پدیده گرد و غبار تردد مردم روزه‌دار این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان در خصوص شرایط جوی استان اظهار کرد: پدیده گرد و غبار از عصر روز گذشته آسمان خوزستان را فرا گرفت ولی شدت غلظت آن از صبح امروز بوده است.

کوروش بهادری خاطرنشان کرد: عمده علت بروز این پدیده خشکسالی‌های اخیر و همچنین وضعیت آب و هوایی کشور همسایه عراق بوده و پدیده امروز منشأ آن از کشور عراق است.

وی تصریح کرد: بنا به بررسی نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود این پدیده تا فردا صبح از استان خارج شود.

در این حال مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز با اعلام اینکه میزان گرد و غبار موجود در هوا طبق بررسی‌های به عمل آمده بالغ بر 14 برابری حد مجاز است، خاطرنشان کرد: وضعیت‌های استان به گونه‌ای است که از عموم شهروندان درخواست داریم به هیچ عنوان مگر در شرایط اضطراری از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

احمد رضا لاهیجان‌زاده بیشترین میزان آلودگی هوا را در شهرهای اهواز و آبادان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر میزان غلظت گرد و خاک در هوای شهر آبادان 2 هزار و 188 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی با اعلام اینکه حد مجاز آلودگی هوا  150 میکروگرم بر مترمکعب است ادامه داد: میزان آلایندگی عصر امروز در هوای اهواز نیز به یک هزار و 990 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، طوفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.