رییس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی از ایجاد فن بازار بین کشورهای اسلامی و تشریح موضوع صندوق‌های خطرپذیر از سوی ایرانیان برای محققان پاکستانی خبر داد.

 مجید متقی طلب رییس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در پانزدهمين اجلاس مجمع عمومی كميته دائم همكاری‌های علمی فناوری سازمان همكاری اسلامی، از سوی ایران گزارشی در خصوص توسعه علم و فناوری ارائه و در آن دو پیشنهاد داده شد که مورد پذیرش و در قطعنامه پایانی این مجمع نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی این دو پیشنهاد را «ایجاد فن بازار» و «ایجاد صندوق‌های خطرپذیر» برای کشورهای اسلامی ذکر و بیان کرد: همچنین با مسئولان بانک توسعه اسلامی نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شد که مورد استقبال قرار گرفت.

متقی طلب اظهار داشت: متعاقب ارائه این گزارش، چند کشور اسلامی مذاکراتی در زمینه‌های ایجاد فن‌بازار و صندوق‌های خطرپذیر به ما داشتند و وزیر علوم تاجیکستان نیز رسما از ایران دعوت کرد تا موضوعات فن‌بازار و صندوق‌های خطرپذیر را برای استادان و محققان آنها تشریح کنیم.

رییس شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی (INSTP) با اشاره به وضعیت علمی کشورهای اسلامی و موفقیت آنها برای برندسازی، عنوان کرد: برخی از کشورهای اسلامی در  قبال ایران موضع‌گیری‌های سیاسی دارند؛ ولی با برخی دیگر از آنها مانند مالزی همکاری‌های خوبی داریم. ‌علاوه بر آن همکاری‌هایی با کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه قزاقستان و آذریایجان داریم.

گفتنی است؛ وی ابراز امیدواری کرد که کشور از فرصت‌های ایجاد شده در این زمینه استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار