تشکیل واحد کنترل پروژه و لزوم سرمایه گذاری گسترده شرکت های دانش بنیان در زمینه سلول های بنیادی از جمله اخبار معاونت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تشکیل واحد کنترل پروژه در معاونت علمی و ورود طرح های زیست فناوری با هدف ایجاد اشتغال از جمله اخبار معاونت در هفته گذشته بود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته‌ای که گذشت

اجرای طرح پایلوت حذف بیولوژیکی نیترات از منابع آب آشامیدنی
سیروس ابراهیمی، دبیر کارگروه زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری  گفت: با توجه به اثرات سوء نیترات بر سلامتی انسان، حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی بسیارحائز اهمیت است و در خارج از کشور بدلیل حذف نیترات از فاضلاب های شهری و کنترل دقیق استفاده از کودهای کشاورزی، نسبت به ایران کمتر با مشکل نیترات در منابع آب شرب مواجه هستند.

لزوم سرمایه گذاری گسترده شرکت‌های دانش بنیان در زمینه سلول‌های بنیادی
پیمان کیهانور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل ستاد سلول های بنیادی گفت: امروزه از سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی به عنوان انقلاب چهارم پزشکی نام می برند زیرا این تکنولوژی جدید آینده بسیار خوبی در عرصه درمان بیماری‌های صعب العلاج دارد, و اقتصاد بنیادی در کشورهای بسیار زیادی در حال انجام است  و محصولات متعدد شان بازارهای جهانی فراوانی را به خود اختصاص داده است.,

خیرین وارد حوزه سلول های بنیادی می شوند
مهین نیکو گفتار رییس کارگروه شرکت های فن آور ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: با توافقات صورت گرفته این ستاد با صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های سلول های بنیادی تسهیلات ویژه ای پرداخت می شود.و ين محصولات برای ورود به بازار نيازمند انجام کارآزمایی های بالینی هستند، به طوری که هر تولید، نخست باید بر روی مدل های حیوانی بررسی شود و اگر از مرحله آزمایش با موفقیت گذر کرد ،وارد مرحله انسانی شود.

تشکیل واحد کنترل پروژه در معاونت علمی
 امید توکلی، رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: طرح های مورد حمایت معاونت علمی با توجه به میزان اعتباری که از معاونت دریافت کرده‌اند درگروه های مختلف  تقسیم بندی می شوند که طرح های با اعتبار دریافتی بالای یک میلیارد در گروه A  قرار می گیرند و معاونت بیش از نصف آن را  حمایت می کند و  واحد کنترل پروژه، بررسی های خود را از این گروه ها انجام می دهد.

ورود طرح‌های زیست فناوری با هدف افزایش اشتغال و سلامتی جامعه
مصطفی قانعی مدیر ستاد توسعه زیست فناوری  گفت: در این ستاد عواملی که اقتصاد کشور را متحول و وضعیت مردم را بهبود می بخشد در قالب یک مصوبه به کمیسیون علمی فناوری دولت فرستاده می شود. و در حال حاضر این ستاد در حال بررسی در خصوص حذف ماده سرطان زای DNBE است و کارشناسان ستاد توسعه زیست فناوری ماده بیواتانول را جایگزین این ماده خطرناک و سمی معرفی کردند.

امضا تفاهم‌نامه معاونت علمی با سازمان مناطق آزاد تجاری
محمود شیخ‌ زین‌الدین معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری گفت: در جهت ایجاد شرایط برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌هایی که دانش‌بنیان نبوده ولی خواستار فعالیت و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های دانش‌بنیان در مناطق آزاد تجاری اقتصادی هستند معاونت علمی با سازمان مناطق آزاد تفاهم‌‌نامه مشترکی را امضا کردند.

مشارکت ایران از طرح‌های بین المللی اقلیمی
حسام قدک ساز مدیر طرح پژوهشی تنظیم و تشریح تعهدات ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن ارائه سند مشارکت خود پیش از کنفرانس تغییر اقلیم پاریس، نسبت به کاهش نامشروط 4 درصدی و مشروط 12 درصدی حجم انتشارات گازهای گلخانه‌ای خود در سال 2030 نسبت به تعهدات اقلیمی اعلام  آمادگی کرد. 

جایگزینی اتانول به جای ماده سمی MBTE در بنزین
سیدعباس شجاع‌الساداتی دبیر کارگروه نفت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی  گفت: ین ماده سمی به دلیل خطراتی که دارد در کشورهای اروپایی و آمریکایی به صورت کامل حذف شده و در حال حاضر تنها در کشورهای آسیایی و خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرددر دنیا مرسوم شده که به جای بنزین مخلوط با این ماده از زیست اتانول استفاده شود که هیچ گونه خطرات زیست محیطی نیز ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.