سخنگوي شركت توانير گفت:اوج مصرف برق در روز شنبه ٢٢ خرداد رخ داد و به ٤٥،٥٥٠ مگاوات رسيد.

بیژن قاسمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: اوج مصرف برق در روز شنبه ٢٢ خرداد به ٤٥،٥٥٠ مگاوات رسيد كه نسبت به روز مشابه سال قبل در حدود ٤٥٠٠ مگاوات افزايش را به خود ديده است.

وی افزود: همچنين در بقيه روزهاي هفته ي گذشته اين ميزان متغير بوده و چند روزي كه به شروع تابستان مانده، مصرف برق روند صعودی را طی می کند . 

قاسمي در ادامه بيان كرد: البته در بعضي از مواقع هفته اي كه گذشت به دليل كاهش دما روندي نزولي مصرف هم داشتيم ولي در كل در اخر هفته، پنج شنبه (امروز) مصرف برق به ٤٢٤٩٦ مگاوات رسيد كه نسبت به روز مشابه سال گذشته  ١٥٪‏افزايش داشته است. 

همچنين قاسمي در ادامه با تاكيد به اينكه در توليد برق مشكلي نداريم، تصریح کرد: اما با توجه به پيش بيني ها توسط سازمان هواشناسي هفته آينده روند افزايش دما خواهيم داشت و لذا از مشتركين بخشهاي خانگي ، تجاري و صنعتي تقاضاي مصرف بهينه در ساعت هاي ١٢ تا ١٦ را داريم . 

وي در ادامه در خواست كرد: در ساعت هاي مذكور از بكار بردن همزمان وسايل برقي پر مصرف (اتو ،ماشين لباس شويي ، كولر ،اسپيليت و ... ) خودداري كرده و از دور كند كولر هاي ابي استفاده کنند و همچنين در كولر هاي گازي با تنظيم درجه بر روي ٢٤ تا ٢٦ سهمي در درست مصرف كردن داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار