سراج الدین حقانی، معاون گروه طالبان اعلام آمادگی کرده است که به صورت مشروط با دولت افغانستان مذاکره کند.

آمادگی مشروط حقانی برای مذاکرات صلح با دولت افغانستان
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در پیامی که در سایت گروه طالبان به نقل از حقانی نشر شده، گفته شده است که اگر مذاکرات صلح افغانستان بر اساس شریعت اسلامی انجام شود، طالبان آماده شرکت در این مذاکرات هستند.

همچنان در پیام صوتی که از سوی رسانه های پاکستانی نشر شده، حقانی گفته است که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان و تطبیق احکام شریعت اسلامی در این کشور از خواسته های گروه طالبان است.

این در حالی است حکومت افغانستان گفته است که دروازۀ مذاکره با مخالفان مسلح دولت باز است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پس از کشته شدن ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان گفت که افراد آن گروه یا به روند صلح بپیوندند یا  به سرنوشت رهبر شان روبرو خواهند شد.

حقانی در این پیام گفته است که اگر جامعۀ جهانی با شرایط اسلامی طالبان برای مذاکرات موافقت کند، پس آن گروه نیز در مذاکرات صلح شرکت خواهد کرد.

طالبان با نشر پیامی در وبسایت اش گفته که نوار صوتی معاون آن گروه چندی پیش در صحبت آزاد با شماری از فرهنگیان و نویسندگان تهیه شده بود و اکنون نظر به وضعیت و اهمیت این موضوع، به عنوان تجدید موقف گروه طالبان در خصوص مذاکرات صلح بار دیگر برای نشر به رسانه ها فرستاده می شود.

حکومت افغانستان و متحدان بین المللی آن تاکید دارند که طالبان باید از شورشگری دست کشیده سلاح خود را بر زمین بگذارند، روابط خود را با القاعده و سایر گروه های دهشت افگن قطع کنند و از قانون اساسی افغانستان متابعت کنند.

مقام‌های افغان پس از کشته شدن ملا منصور بار بار گفته اند که اکنون شورشگری طالبان را در افغانستان، شبکۀ حقانی سوق و اداره و رهبری می کند.

قابل یاد آوری است که ملا هبت الله رهبر جدید طالبان گفته بود که با دولت کابل مذاکره نخواهد کرد و به جنگ ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: افغانستان ، دولت ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.