معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: برخی افراد از طریق عرضه مرغ زنده علاوه بر ایجاد آلودگی های محیطی و مشکلات زیستی، سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا امیری اظهار داشت: گوشت مرغ یکی از سالم ترین انواع پروتئین های حیوانی است که امروزه به شکل گسترده در سطح جوامع شهری و روستایی به مصرف می رسد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه دامپزشکان شاغل در کشتارگاه ها قبل و بعد از کشتار بر سلامت مرغ زنده، لاشه و آلایش خوراکی نظارت می کنند، گفت: روحانیون ناظر شرعی نیز بر تمام مراحل ذبخ شرعی مرغ نظارت کامل دارند.

دکتر امیری تصریح کرد: با توجه به نظارت های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی لاشه و فراورده های غیر بهداشتی، ضبط و از چرخه مصرف خارج و امحاء می شوند.

وی اضافه کرد: مرغ های تولیدی در کشتارگاه های صنعتی به صورت گرم، منجمد و بسته بندی شده و دارای مشخصات و تاریخ مصرف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و از سویی دیگر متأسفانه مشاهده می شود که تعدادی افراد سودجو با ایجاد مزاحمت برای همسایگان و تولید بوی نامطبوع و آلودگی شدید محیطی، اقدام به عرضه مرغ به شکل زنده و ذبح آن در سطح معابر عمومی، مغازه ها و یا منازل می کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیری گفت: افراد مذکور به منظور تأمین منافع خود از طریق عرضه مرغ زنده با  به خاطرانداختن سلامت عمومی جامعه، مشکلات زیست محیطی فراوانی را برای جامعه به بار می آورند و عرضه مرغ به شکل زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منزل خطراتی مانند انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پر' و فضولات مرغ مانند آنفولانزای مرغی را ایجاد می کند.

امیری تأکید کرد: شهروندان برای حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده و همچنین در راستای کمک به طراوت و بهداشت محیط زیست از خرید مرغ زنده خودداری کنند و گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و مجاز تهیه کنند .

وی در پایان گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰100۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.