مقام اطلاعاتی اسرائیل از خوش خدمتی آل سعود قدردانی کرد

ژنرال هرتسی هلوی از تلاش های شاه سعودی در رهبری کشورهای سنی «عملگرا » برای مقابله با ایران، به طور علنی قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی از شهر هرتزیلیا به قلم دان ویلیامز نوشت یک مقام اطلاعاتی بلندپایه اسرائیل روز چهارشنبه در اقدامی نادر، از تلاش های سلمان پادشاه عربستان سعودی در رهبری کشورهای سنی «عملگرا» برای مقابله با ایران و ایجاد اصلاحات در اقتصاد وابسته به نفت ریاض؛ به طور علنی قدردانی کرد.

این قدردانی ژنرال هرتسی هلوی رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در یک نشست امنیت بین المللی پس از سال ها اشاره سربسته اسرائیل به تماس های پشت پرده با قدرت های عرب خلیج فارس، با وجود فقدان روابط دوجانبه رسمی میان آنها، مطرح شد.

اما عربستان سعودی پیوسته گزارش ها را درباره هرگونه تماس مخفیانه با اسرائیل رد کرده است.
هلوی در کنفرانس هرتزیلیا با اشاره به تکیه زدن سلمان بر تخت سلطنت تصریح کرد «این آن عربستان سعودی نیست که ما یک سال و نیم قبل شاهد بودیم. اکنون یک پادشاه متفاوت به همراه یک شبکه حمایتی در اطراف وی، در این کشور وجود دارد.»

وی گفت «عربستان سعودی در هدایت این ائتلاف سنی در خاورمیانه (غرب آسیا) پیشتاز بوده است. عربستان سعودی کشوری است که شاید محکم ترین موضع را در برابر ایران در منطقه اتخاذ کرده است. عربستان سعودی همچنین اصلاحات ساختاری بسیار عمیقی را در این کشور ایجاد کرده است تا وابستگی اش را به نفت کاهش دهد.»

عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب خلیج (فارس) در ابراز نگرانی درباره موافقتنامه هسته ای سال گذشته با ایران، با اسرائیل همراه بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار