در کنگره آمریکا برای استقبال از"نتانیاهو" کمیته اضطراری تشکیل می‌شود

در کنگره آمریکا برای استقبال از "بنیامین نتانیاهو"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کمیته اضطراری تشکیل می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از هیل؛ کنگره آمریکا برای مراسم استقبال از نخست وزیر رژیم غاصب قدس کمیته اضطراری تشکیل می دهد. این اقدام کنگره در حالی صورت می گیرد که دیشب کاخ سفید اعلام کرد اوباما در جریان سفر نتانیاهو قرار نیست با وی دیداری داشته باشد.

گفتنی است نخست وزیر اسرائیل دیروز در بیانیه خود اعلام کرده است در روز 12 اسفند در کنگره سخنرانی خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود وی در ماه فوریه به آمریکا سفر میکند. سفر وی در پاسخ به دعوت رسمی ولی غیر معمول جان بینر رئیس کنگره صورت میگیرد. نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که در نشست سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل - ایپک - نیزشرکت و سخنرانی خواهد کرد.

 در بیانیه دفتر نتانیاهو امده بود که سفر وی به آمریکا در 12 اسفند ، به او این فرصت را می دهد که از اوباما و کنگره و سنا به خاطر حمایت همه جانبه از اسرائیل قدردانی کند. قرار است نخست وزیر رژیم غاصب قدس در 12 اسفند در کنگره سخنرانی ضد ایرانی داشته باشد.

بینر رئیس کنگره هدف از دعوت نخست وزیر اسرائیل را سخنرانی وی در مورد خطر ایران (!)ذکر کرده بود.

بینر در نامه خود نوشته بود دعوت از نخست وزیر اسرائیل نشان می‌د‌هد که کنگره به امنیت اسرائیل و مردم آن (!)متعهد است.

گفتنی است جاش ارنست روز 4 شنبه در کنفرانس خبری خود با اشاره به دعوت جان بینر گفت این دعوت ، توسط سران کشورها صورت می‌گیرد ، نه رئیس کنگره. 

وی افزود دعوت مستفیم جان بینر از نخست وزیر اسرائیل ، نقض پروتکل های تشریفات و دیپلماتیک سیاسی است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار