رئيس پليس فتا استان کرمان بانوان را بيشترين قربانيان فضای مجازي دانست و گفت: متاسفانه بيشترين آسيب در بحث فضای مجازی به استناد پرونده هاي تشکيل شده در پليس فتا متوجه بانوان بوده است .

بانوان بيشترين قربانيان فضاي مجازيبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ کامبيز اسماعيلی افزود: در فضای مجازی بسياری از افراد فريب هويت دروغين مجرمان را مي خورند و با اعتماد و زودباوری اطلاعات شخصي خودشان را در اختيار آنها قرار مي دهند كه این امري آسيب زا است.

وی خاطر نشان کرد : امروزه اينترنت مرزهاي تازه اي در شکل گيري ارزش ها و هويت يابي پيش روي جوانان ايراني قرار داده است و بخش عمده اي از فراغت جوانان صرف وب گردي و گفت و گو در نرم افزارهاي پيام رسان مي شود.

وی تصریح کرد : گفت و گوي غالب در اين شبکه ها , گفت و گوي دوستانه جوانان است که با نيت ارضاي کنجکاوي ، آشنايي و سرگرمي و گاه شيطنت و ماجراجويي صورت مي گيرد.

وي گفت : فضاي مجازي عليرغم فرصت هاي زيادي که دارد تهديداتي را براي سلامت روان و سلامت جسم کاربران به وجود آورده است .

اسماعيلی يکي از ويژگي هاي فضاي مجازي پنهان ماندن هويت افراد دانست که مجرمان از اين ويژگي براي رسيدن به مقاصد و اهداف شوم خودشان حداکثر استفاده را مي کنند.

وي جعل هويت را يکي از عوامل ارتکاب جرم در فضاي مجازي عنوان کرد و گفت: در فضاي مجازي بسياري از افراد فريب هويت دروغين مجرمان را مي خورند و به راحتي به آنها اعتماد مي کنند و اطلاعات شخصي خودشان را در اختيار آنها قرار مي دهند.

اسماعيلي  افزود : انتشار اطلاعات خصوصي و عکس ها در فضاي مجازي خصوصا شبکه هاي اجتماعي باعث وقوع جرم هايي در اين زمينه شده است که علي رغم دستگيري مجرمان توسط پليس فتا، آبروي رفته قربانيان در جامعه باز نمي گردد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: مجازی ، هویت ، جرم ، بانوان ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار